|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200101104 | İLETİŞİM BİLGİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Servet TÜRKAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halkla ilişkiler alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 | Halkla ilişkiler alanına yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite, insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanlarında da kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur. | 3 | Halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 4 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca iş iletişiminin farklı metotları ve çeşitli iş iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 |
İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı | x | | 2 |
"İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci" | x | | 3 | İletişim Kurma Yolları
| x | | 4 | İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler) | x | | 5 | Sözsüz İletişim. (Beden Dili, önemi, özellikleri, sözsüz iletişim unsurları) | x | | 6 | Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri | x | | 7 | İletişimin Engel ve Problemleri | x | | 8 | Ara Sınav | x | | 9 | Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları | x | | 10 | İletişim Türleri ve Modelleri | x | | 11 | İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişim | x | | 12 | Örgütsel İletişimin Anlamı ve İşlevi.Hiyerarşik iletişim | x | | 13 | Örgüt içi iletişim araçları.Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri. | x | | 14 | Final SAınavı | x | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hasan Tutar,M.Kemal Yılmaz,Cumhur Erdönmez, Genel ve Teknik İletişim,Nobel Yay.,Ankara,2003 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ4 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|