Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001061 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sistem kavramının öğretilmesi, elektrik sistemlerine ait bilgi sistemi analizi, elektrik sistemlerinde tasarım yeteneğinin kazandırılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sadık Zuhur |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci sistem kavramını bilir ve sistem modellemeyi gerçekleştirir. | 2 | Öğrenciler bilgi sistemi geliştirme sürecini anlar. | 3 | Öğrenciler çeşitli yapısal analiz ve tasarım tekniklerini uygular. | 4 | Öğrenciler işletmelerin ihtiyaçlarına uygun sistem çözümleri tasarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi / Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem Analizi / Sistem Tasarımı /Nesneye Yönelik Yaklaşımla Analiz ve Tasarım /Sistem Gerçekleme / Yeni Sisteme Geçme Süreci |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş, Sistem Kavramı | | | 2 | Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri,Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci | | | 3 | Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri,Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi | | | 4 | | Gantt ve PERT diagramı | | 5 | Sistem Analizi: Veri Toplama ve Veri Modelleme | | | 6 | Sistem Tasarımı | | | 7 | Nesneye Yönelik analiz ve Tasarım | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Veri Tabanı Tasarımı, Sistem Gerçekleştirme, CASE | Veri Tabanı Tasarımı, Sistem Gerçekleştirme, CASE | | 10 | Sistem Tasarım Modeli Uygulaması | Sistem Tasarım Modeli Uygulaması | | 11 | Yeni Sisteme Geçme Süreci | | | 12 | Sistem Bakım ve Desteği | | | 13 | Sistem bakım ve desteği | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
KALIPSIZ – BUHARALI – BİRİCİK, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık, 2011
SATZINGER - JACKSON – BURD System Analysis and Design, Course Technology |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|