|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere, anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okt.Enver TOKTANIŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sözlü ve yazılı anlatımda sözcüklerin işlevi, Türkçe cümlelerde doğru söz diziminin önemi, | 2 | Edebi metin ve kitaplardan seçilmiş cümle ve parçaları çözümleme yöntemleri, | 3 | Duygu ve düşünceleri yazarak ve konuşarak açık bir biçimde ifade etme, | 4 | Öykü, roman, tiyatro, şiir, deneme, anı gibi edebi türlerin özellikleri, | 5 | Duygu ve düşünceleri yazarak ve konuşarak açık bir biçimde ifade etme, Dilekçe, rapor, özel mektup ve iş mektupları, CV gibi resmi yazı kuralları |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yazı kuralları
Kompozisyon yazım kuralları
Resmi yazışmalar
Cümlenin öğeleri ve anlatım bozuklukları
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği.
| | | 2 | Konuşma ve yazı dili.
| | | 3 | Türk dilinin bugüne kadar ki tarihi gelişimi ve Türklerin kullandığı alfabeler.
| | | 4 | Türk dili, Türk edebiyatı ve Türk kültürü ile ilgili bir eserin okunarak incelenmesi.
| | | 5 | Yazı kuralları. Bazı ek ve edatların yazılışı. Özel adların, sayıların, alıntı kelimelerin yazılışı. Büyük ve küçük harflerin kullanıldığı yerler.
| | | 6 | Yazı kuralları. Noktalama işaretleri, noktalama işaretlerinin bir dil için önemi. Bu işaretlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması.
| | | 7 | Anlamları yönünden sözcükler. Sözcüklerde anlam özellikleri. Sözcüklerde anlam ilişkileri, anlam değişmeleri. Somutlaştırma.
| | | 8 | Cümlenin anlamı ve yorumu. Haber cümleleri, soru cümleleri ve ünlem cümleleri.
| | | 9 | Cümlenin anlamı ve yorumu. Haber cümleleri, soru cümleleri ve ünlem cümleleri.
| | | 10 | Paragraf. Paragrafta temel düşünce, paragraf çeşitleri, paragrafın içeriği, paragrafta yardımcı fikirler.
| | | 11 | Resmi yazışmalar. Dilekçe, tutanak, rapor, iş mektubu, bildiri. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
| | | 12 | Cümlenin öğeleri. Düzgün bir cümle kurmada cümle öğelerinin doğru şekilde kullanılması.
| | | 13 | Anlatım bozuklukları. Sözcük düzeyinde anlatım bozuklukları. Örnek metinler üzerinde uygulama çalışması.
| | | 14 | Cümle düzeyinde anlatım bozuklukları. Çeşitli basın ve yayın organlarından derlenmiş cümle düzeyinde anlatım bozukluklarına örnekler.
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ders notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | 5 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|