Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000304105KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN ARAS
Öğrenme Çıktıları
1Kaynaştırma öğrencisini tanımak
2Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kaynaştırma eğitimini tanımak Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri Kaynaştırma eğitimi ni uygulayan okullar Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kaynaştırma eğitimini tanımak
2Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri
3Kaynaştırma eğitimi ni uygulayan okullar
4Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama
5Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
6Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
7Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
8Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
9Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
10Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
11Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
12Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005 -Varol, N.Özel Eğitimde Kaynaştırma Nasıl Olmalıdır -Gönül Kırcaali-Sema Batu, Kaynaştırma. Kök yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)83
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1   4 4          
ÖÇ2   4 5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr