Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000304204OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA - IIZorunlu248
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamayı gerçekleştirmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Mustafa DAL
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi eğitim kurumlarında yaratıcı drama etkinlikleri uygulayabilecektir.
2Okul öncesi eğitim kurumlarında okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini uygulayabilecektir.
3Okul öncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinliğini uygulayabilecektir.
4Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat etkinliğini uygulayabilecektir.
5Okul uygulayabilecektir.öncesi eğitim kurumlarında alan gezileri etkinliğini
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim kurumlarında yaratıcı drama etkinlikleri uygulayabilecektir. Okul öncesi eğitim kurumlarında okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini uygulayabilecektir. Okul öncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinliğini uygulayabilecektir. Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat etkinliğini uygulayabilecektir. Okul öncesi eğitim kurumlarında alan gezileri etkinliğini uygulayabilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaratıcı Drama Etkinliklerini Planlama
2Yaratıcı Drama Etkinliklerini Uygulama
3Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Planlama
4Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Uygulama
5Sanat Etkinliklerini Planlama
6Sanat Etkinliklerini Planlama
7Sanat Etkinliklerini Uygulama
8Sanat Etkinliklerini Uygulama
9Fen ve Doğa Etkinliklerini Planlama
10Fen ve Doğa Etkinliklerini Uygulama
11Alan Gezilerini Planlama
12Alan Gezilerini Uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Titiz,T.,(2000) OKULDA YENİ EĞİTİM,Beyaz Yayınları,ANKARA The Earth Works Group, (1994) ÇOCUKLAR 50 BASİT ÖNLEMLE DOĞAYI KURTARABİLİRİZ, Sim Yayınları Gönen,M.,Dalkılıç U.N. (1998) ÇOCUK EĞİTİMİNDE DRAMA,Epsilon Yayınları Kohl,M.,Potter,J. (1993) SCIENCE ARTS DISCOVERIG SCIENCE THROUGH ART EXPERIENCES, Bright Ring Publishing
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik148112
Gözlem14228
Rapor Hazırlama14342
Bireysel Çalışma14228
Okuma14114
Rapor14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)238
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ155455555545     
ÖÇ2    53  4       
ÖÇ344 45 3  4      
ÖÇ4  4 54 44       
ÖÇ55 5 5 44 5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr