Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000303101 | ÇOCUK VE DRAMA | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇAM TÜRKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Drama etkinliklerini planlayabilecektir. | 2 | Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir. | 3 | Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir | 4 | Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir. | 5 | Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir. | 6 | Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Okul Öncesi eğitimde Drama
Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü
Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı
Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme
Hareket Çalışmaları
Hareket Çalışmalarını Uygulama
Pantomim Etkinliği
Pantomim Etkinliğini Uygulama
Rol Oynama Etkinliği
Rol Oynama Etkinliğini Uygulama
Doğaçlama Etkinliği
Doğaçlama Etkinliğini Uygulama
Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği
Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okul Öncesi eğitimde Drama
| X | | 2 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü | X | | 3 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı | X | | 4 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme
| X | | 5 | Hareket Çalışmaları | X | | 6 | Hareket Çalışmalarını Uygulama | X | | 7 | Pantomim Etkinliği | X | | 8 | Pantomim Etkinliğini Uygulama | X | | 9 | Rol Oynama Etkinliği | X | | 10 | Rol Oynama Etkinliğini Uygulama
| X | | 11 | Doğaçlama Etkinliği | X | | 12 | Doğaçlama Etkinliğini Uygulama | X | | 13 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği | X | | 14 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama | X | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MCCASLIN, N. (2006). Creative Drama in the Clasroom and Beyond. United States of America: Pearson Education.
ÖNDER, A. (2004).Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
ÖNDER, A. (2003). Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|