Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000303101ÇOCUK VE DRAMAZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇAM TÜRKAN
Öğrenme Çıktıları
1Drama etkinliklerini planlayabilecektir.
2Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir.
3Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir
4Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir.
5Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir.
6Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Okul Öncesi eğitimde Drama Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme Hareket Çalışmaları Hareket Çalışmalarını Uygulama Pantomim Etkinliği Pantomim Etkinliğini Uygulama Rol Oynama Etkinliği Rol Oynama Etkinliğini Uygulama Doğaçlama Etkinliği Doğaçlama Etkinliğini Uygulama Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Okul Öncesi eğitimde Drama X
2Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin RolüX
3Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim OrtamıX
4Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme X
5Hareket ÇalışmalarıX
6Hareket Çalışmalarını UygulamaX
7Pantomim EtkinliğiX
8Pantomim Etkinliğini UygulamaX
9Rol Oynama EtkinliğiX
10Rol Oynama Etkinliğini Uygulama X
11Doğaçlama EtkinliğiX
12Doğaçlama Etkinliğini UygulamaX
13Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma EtkinliğiX
14Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini UygulamaX
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MCCASLIN, N. (2006). Creative Drama in the Clasroom and Beyond. United States of America: Pearson Education. ÖNDER, A. (2004).Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. ÖNDER, A. (2003). Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14454544554444444
ÖÇ25544445555554545
ÖÇ34444455445555454
ÖÇ44455455555445544
ÖÇ54555544444555554
ÖÇ65445555555444445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr