|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000404105 | ATIKSU ARITIMI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Kullanılmış suların nicelik ve niteliklerinin tanıtılması, atıksuların arıtımında kullanılan ünitelerin ve süreçlerin teorilerinin verilerek tasarımlarının yapılması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Mahmut SOYLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler ders sonunda atıksu arıtma tesisi arıtım ünitelerinin tasarımını öğreneceklerdir | 2 | Öğrenciler ders sonunda arıtma tesislerinin bakım ve işletilmesiyle ilgili bilgi sahibi olacaklardır | 3 | Öğrenciler ders sonunda su ile ilgili mevzuatları öğreneceklerdir | 4 | Öğrenciler ders sonunda kayıt tutma ve rapor yazmayı öğreneceklerdir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kullanılmış suların özellikleri, kullanılmış suları arıtma metotları, kullanılmış suların fiziksel ve kimyasal yollarla temizlenmesi ile ilgili çeşitli yapı ve tesisler, biyolojik arıtma yöntemleri: Aktif çamur yöntemi ve uygulanması, aktif çamur sistemleri ve aktif çamur sistemlerinin havalandırılması, havalandırmalı lagünler, stabilizasyon havuzları, biyolojik filtrasyon ve damlatmalı filtreler, anaerobik arıtma, tabii biyolojik arıtma metotları, ileri arıtma sistemleri, fosseptikler, proje kriterlerinin tespiti ve arıtma tesisi projelerinin hazırlanması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kullanılmış suların özellikleri, | | 2 | 2 | kullanılmış suları arıtma metotları, | | 2 | 3 | kullanılmış suların fiziksel yollarla temizlenmesi ile ilgili çeşitli yapı ve tesisler, | | 2 | 4 | kullanılmış suların kimyasal yollarla temizlenmesi ile ilgili çeşitli yapı ve tesisler, | | 2 | 5 | biyolojik arıtma yöntemleri: Aktif çamur yöntemi ve uygulanması, | | 2 | 6 | aktif çamur sistemleri ve aktif çamur sistemlerinin havalandırılması, | | 2 | 7 | havalandırmalı lagünler, | | 2 | 8 | stabilizasyon havuzları, | | 2 | 9 | biyolojik filtrasyon ve damlatmalı filtreler, | | 2 | 10 | anaerobik arıtma, | | 2 | 11 | tabii biyolojik arıtma metotları, | | 2 | 12 | ileri arıtma sistemleri, | | 2 | 13 | fosseptikler, | | 2 | 14 | proje kriterlerinin tespiti ve arıtma tesisi projelerinin hazırlanması. | | 2 |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Öztürk, İ., Timur, H. ve Koşkan, U., “Atıksu Arıtımının Esasları. Evsel, Endüstriyel Atıksu Arıtımı ve Arıtma Çamurlarının Kontrolü”, Çevre ve Orman Bakanlığı, 2005.
2. Samsunlu, A., “Atık Suların Arıtılması”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2011. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar Ara Sınavı | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 2 | Deney Sonrası Quiz | 14 | 1 | 14 | Sözlü Sınav | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|