Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000114 | YABANCI DİL - I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri İngilizce dilbilgisi ve telaffuzu konusunda geliştirmek, kelime haznelerini genişletmek. Temel dil becerilerinde(okuma, yazma, dinleme, konuşma) öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek. Öğrencilere günlük ve akademik amaçları için gerekli dil becerilerinde gelişebilme şansı sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Lecturer. Gökhan YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler İngilizce olarak basit günlük konuşmalar yapabilirler. | 2 | Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler. | 3 | Öğrenciler değişik fikirler arasında ilişki kurabilir, sebep-sonuç ilişkisi ile bunları ifade edebilirler. | 4 | Öğrenciler kısa, basit notlar yazabilirler. | 5 | Öğrenciler akademik amaçları için uluslararası yayınları takip edebilir ve anlayabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1-Olmak fiili: (am, is ,are) / Kişi, Nesne, İyelik Zamirleri
2-There is/are. A,An,The
3-Soru Kelimeleri
4-Geniş Zaman
5-Have got/Has got
6-Sayılabilen ve sayılamayan isimler
7-Şimdiki Zaman
8-Geçmiş Zaman
9-Şimdiki Zamanın Hikayesi
10-Can, Must
11-Gelecek Zaman
12-Yer-Yön Belirten Edatlar
13-Zaman Edatları
14-Sıfatlar ve Derecelendirme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Olmak fiili: (am, is ,are) / Kişi, Nesne, İyelik Zamirleri | | | 2 | There is/are. A,An,The | | | 3 | Soru Kelimeleri | | | 4 | Geniş Zaman | | | 5 | Have got/Has got | | | 6 | Sayılabilen ve sayılamayan isimler
| | | 7 | Şimdiki Zaman | | | 8 | Geçmiş Zaman | | | 9 | Şimdiki Zamanın Hikayesi | | | 10 | Can, Must | | | 11 | Gelecek Zaman | | | 12 | Yer-Yön Belirten Edatlar | | | 13 | Zaman Edatları
| | | 14 | Sıfatlar ve Derecelendirme
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
1. Murphy, R. 1995. Essential Grammar in Use. Cambridge UP,
2. Azar, Betty S. Basic English Grammar, London: Prentice Hall, 1984.
3. English Grammar in Use(Raymond MURPHY) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|