|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3303002102 | VERİ TABANI-I | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye; veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Metehan GÜNDE | Öğrenme Çıktıları | 1 | Veritabanı ihtiyaçlarını analiz edebilecektir. | 2 | Normalizasyon yapabilecektir. | 3 | Veritabanı araçlarının kurulumunu yapmak | 4 | Tablo oluşturmak ve özelliklerini belirlemek | 5 | Sorgu oluşturmak ve çeşitlerini kullanmak | 6 | İlişkili tablolar ile sorgu hazırlamak | 7 | DML sorgularını kullanmak | 8 | Kullanıcı, Görünüm, Tetikleyici sorguları yazmak | 9 | Alt program, Transaction, Indeks sorguları yazmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Bu derste veritabanı yönetim sistemi olarak Microsoft SQL Server kullanılır. Bu amaçla sisteminize uygun ücretsiz Express sürümlerini ve arabirim için Microsoft SQL Server Management Studio yazılımını http://www.microsoft.com/sqlserver/en/us/editions/express.aspx adresinden indirebilirsiniz. | Dersin İçeriği | 1. Veritabanı İhtiyaç Analizi
2. Normalizasyon (1NF, 2NF, 3NF, BCNF, 4NF, 5NF, Algoritma)
3. Veritabanı Araçlarının Kurulumu (Sunucu, Yönetim araçları)
4. Tabloları oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek
5. Sorgu Oluşturmak Çeşitlerini Kullanmak (SQL Dilinin Yapısı, Verileri Gruplamak)
6. İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak
7. DML Sorgularını Kullanmak
8. Kullanıcı Sorguları Yazmak (Kullanıcı Oluşturma, Haklarda Değişiklik, Kullanıcı Silmek)
9. Görünüm Sorguları Yazmak (Görünüm Kullanma Amaçları, Görünüm Oluşturmak, Gelişmiş Sorgular, Görünüm Silmek)
10. Tetikleyici Sorguları Yazmak (Tetikleyici Kullanma Amaçları, Tetikleyici Oluşturmak, Değişken Kullanmak, Tetikleyici Yapısında Değişiklik, Tetikleyici Silmek)
11. Alt Program Sorguları Yazmak (Amaç, Oluşturmak, Değişkenler, Değişiklik, Silmek)
12. Transaction İşlemleri Yapmak (Kullanma Amaçları, Oluşturmak, Değişken, Değişiklik, Silmek)
13. İndeks Sorguları Yazmak (Amaçlar, Oluşturmak, Değişiklik, Silmek) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Veritabanı İhtiyaç Analizi | x | | 2 | Normalizasyon (1NF, 2NF, 3NF) | x | | 3 | Normalizasyon (BCNF, 4NF, 5NF) | x | | 4 | Veritabanı Araçlarını Kurmak | x | | 5 | Tablolar Oluşturmak | x | | 6 | Tablo Özelliklerini Belirlemek | x | | 7 | Sorgu Oluşturmak, Çeşitlerini Kullanmak
| x | | 8 | İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak | x | | 9 | DML Sorgularını Kullanmak | x | | 10 | Kullanıcı ve Görünüm Sorguları Yazmak
| x | | 11 | Tetikleyici Sorguları Yazmak | x | | 12 | Alt Program Sorguları Yazmak | x | | 13 | Transaction Sorguları Yazmak | x | | 14 | Indeks Sorguları Yazmak | x | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yazılımcılar İçin SQL Server 2008 R2 & Veritabanı Programlama, Yaşar GÖZÜDELİ, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2011. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ6 | 2 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ9 | 1 | | 5 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|