|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 183321001102 | BEHAVIORAL SCIENCES | Compulsory | 1 | 1 | 3 |
| Level of Course Unit | Short Cycle | Objectives of the Course | Psychological and sociological aspects of behavioral science in the course of behavioral science, interactions between individuals in small groups and their effects on business life | Name of Lecturer(s) | Öğr.Gör. Suzan Öcal | Learning Outcomes | 1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 2 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 5 | İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. | 6 | İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | 7 | İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. | 8 | İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. |
| Mode of Delivery | Daytime Class | Prerequisites and co-requisities | None | Recommended Optional Programme Components | None | Course Contents | Introduction to Behavioral Sciences, Basic Concepts of Behavioral Science, Culture, Development and Learning, Perception, Personality and Self, Attitude and Prejudice, Communication, Compliance Issues and Motivation, Time Management | Weekly Detailed Course Contents | |
1 |
Introduction to Behavioral Sciences | | | 2 | Basic Concepts of Behavioral Sciences | | | 3 | Culture Concept, Features, and Functions | | | 4 |
Culture, Socialization and Social Impact | | | 5 | Personality and Behavior | | | 6 | Attitudes and Prejudice | | | 7 | Communucation | | | 8 | Basic Factors Affecting Healthy Communication, Teamwork and Precaution (Case Study) | | | 9 | Empathic Communication, Body Language, Questioning Techniques (Case Study) | | | 10 | Learning-Perception, Problem Solving Skills (Case Study) | | | 11 | Compliance Issues and Defense Mechanisms, Anger and Anger Control (Case Study) | | | 12 | Anxiety and Types | | | 13 | Final | | | 14 | | | | 15 | | | |
| Recommended or Required Reading | "Davranış Bilimleri" Prof.Dr. Feyzullah Eroğlu, Beta Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, 2009, İstanbul.
"Davranış Bilimleri" Yrd. Doç.Dr. Metin İşçi, Der Yayınları, 2. Basım, İstanbul, 2007.
"Davranış Bilimleri", A. Can Baysal, Erdal Tekarslan, İ.Ü. İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Ens. Yayını, 1097, İstanbul.
"Davranış Bilimleri", Doç.Dr. Salih Güney, Nobel Yayın Dağıtım, 4. Baskı,2008, Ankara. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | None |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 1 | 1 | Attending Lectures | 14 | 2 | 28 | Self Study | 14 | 2 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | 2 | | | | | LO2 | | | | 3 | | | | LO3 | | | | | 3 | | | LO4 | | | | | | 3 | | LO5 | | | 3 | | | | | LO6 | | | | 3 | | | | LO7 | | | | | 2 | | | LO8 | | | | | | 2 | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|