Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100100018 | ENZİM BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Enzimlerin yapısı, fonksiyonları ve kinetik özelliklerinin incelenmesi, Enzimlerin sınıflandırılması, saflaştırılmasıma ve enzim aktivitesi üzerine çeşitli parametrelerin etkisinin anlaşılması. Gıda endüstrisinde kullanılan bazı enzim gruplarının anlaşılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.ögr.Üyesi Elif Duygu KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Enzimlerin sınıflandırılması, yapısı ve fonsiyonları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Enzim aktivitesine etki eden faktörleri anlar ve yorumlar | 3 | Biyolojik sistemlerde ve gıdalarda enzim inhibisyonunun önemini anlar | 4 | Enzim saflaştırmanın temel ilkelerini ve saflaştırma yöntemlerini anlar | 5 | Gıdalarda enzimlerin kullanım amaçlarını öğrenir ve yorumlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Enzimlerin sınıflandırılması
Enzim-substrat ilişkileri,
Enzim aktivitesinin tayini
Enzim aktivitesine Etki eden faktörler
Enzim Kinetiği
Enzim inhibisyonu
Gıda endüstrisinde enzimlerin önemi
,karbonhidrazlar, hidrolazlar, prtoeazlar ve lipazların endfüstride kullanım alanları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Enzimlerin sınıflandırılması | x | x | 2 | Enzim-substrat ilişkileri, aktif bölgenin yapısı aktif bölgeye substratın bağlanma modelleri | x | x | 3 | Enzimlerin yapısı fonksiyonları ve görevleri | x | x | 4 | Enzimlerin aktivitesi üzerine etki eden faktörler | x | x | 5 | Enzim aktivitesinin tayin yöntemleri | x | x | 6 | Enzim Kinetiği, Km ve Vmax değerlerinin önemi ve hesaplanması | x | x | 7 | Enzim inhibisyonu | x | x | 8 | Enzim inhibisyonunun gıdalarda be biyolojik sistemlerde önemi | x | x | 9 | Gıda endüstrisinde enzimlerin önemi | x | x | 10 | enzim kaynakları | x | x | 11 | karbonhidrazlar ve gıda endüstrisinde kullanımalanları | x | x | 12 | proteazlar ve gıda endüstrisinde kullanımalanları | x | x | 13 | lipazlar ve gıda endüstrisinde kullanımalanları | x | x | 14 | konu tekrarı | x | x |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
WANG, D., LIN, H.,J KAN, İ., LIU, W., ZENG, X., SHENGRONG SHEN (Edited) .FOOD CHEMISTRY. 2012
Keha and Küfrevioğlu, Biochemsitry, Aktif Press 2010.
Nelson and Cox. Lehninger the principle of the biochemistry, Palme Press, 2005. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | x |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 28 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|