Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100100002 | GIDA VE EKOLOJİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci,
-gıda ve çevre ilişkisinin önemini kavrar ve temel kavramları açıklar.
-gıdalar açısından çevresel beklentilerin neler olduğunu öğrenir.
-gıda endüstrisinde çevre zararlarını engelleyebilmek için alınabilecek tedbirleri öğrenir.
-çevresel kirliliğin engellenmesinde gıda ambalajların seçimini ve önemini kavrar.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anlatım, konu hazırlama, sunum ve tartışma. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi
-Yaşamsal döngü
-Gıda endüstrisi atıklarının ekolojiye zararları ve faydaları
-Çevreden gıdaya bulaşan kalıntı ve kontaminantlar
Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi
-Yaşamsal döngü
-Gıda endüstrisi atıklarının ekolojiye zararları ve faydaları
-Çevreden gıdaya bulaşan kalıntı ve kontaminantlar
Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi
-Yaşamsal döngü
-Gıda endüstrisi atıklarının ekolojiye zararları ve faydaları
-Çevreden gıdaya bulaşan kalıntı ve kontaminantlar
Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi
-Yaşamsal döngü
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi | | | 2 | -Yaşamsal döngü | | | 3 | -Gıda endüstrisi atıklarının ekolojiye zararları ve faydaları | | | 4 | -Çevreden gıdaya bulaşan kalıntı ve kontaminantlar | | | 5 | Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi | | | 6 | -Yaşamsal döngü | | | 7 | -Gıda endüstrisi atıklarının ekolojiye zararları ve faydaları | | | 8 | -Çevreden gıdaya bulaşan kalıntı ve kontaminantlar | | | 9 | Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi | | | 10 | -Yaşamsal döngü | | | 11 | -Gıda endüstrisi atıklarının ekolojiye zararları ve faydaları | | | 12 | -Çevreden gıdaya bulaşan kalıntı ve kontaminantlar | | | 13 | Ekolojinin tarifi ve gıda ile olan ilişkisi | | | 14 | -Yaşamsal döngü | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 17 | 17 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|