Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701105101 | ÇAYIR - MERA AMENAJMANI | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
1. Çayır-mera konusu hakkında bilgi seviyelerini artırmak,
2. Çayır-mera alanların ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunun bilgisini kazandırmak,
3. Çayır-mera alanların hayvan beslenmesinde ve toprak erozyonunu önleme açısından ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak,
4. Çayır-mera amenajman tekniklerini öğreterek çayır -mera alanlarının doğru kullanım bilgisini kazandırmak,
5. Çayır-mera alanlarının ekolojik sistemde ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak
6. Sorunların çözümüne yönelik pratik önlemler üretebilme becerileri kazandırmak
7. Bilimsel çalışmalarda gerekli altyapı düzeylerini geliştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Konu ile ilgili temel yeterlilikler kazanır. | 2 | Konu ile ilgili pratik yapma becerisi kazanır. | 3 | Alanın terminolojisine hakim olur. | 4 | Diğer bilim dalları arasında düşünme yeterliliği kazanır. | 5 | Çayır - Mera alanlarında uygulanan Amenajman çalışmalarında yapılan yanlışlıkları görebilme olanağını sağlar | 6 | Teşhis amacıyla toplanan bitki örneklerinden herbaryumların nasıl yapılacağı becerisi kazanır. | 7 | Çayır-mera alanlarında yetişen türleri tanıyabilme becerisi kazanır | 8 | Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. | 9 | Öz eleştiri yapma imkanı bulur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çayır ve mera terimleri ile çayır mera yönetim kavramların doğru bir şekilde öğretilerek çayır ve mera yönetimi arasında önemli farklılıkların olduğu bilincine vardırmak ve doğal bitki örtülerinden çayır ve meraların fonksiyonları, sürdürülebilir kullanımı ve hayvansal üretim açsından önemini izah etmektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı ve gerekçesi | Mera yönetiminin temel esasları ve bitki örtüsünün oluşumu
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 2 | Çayır ve meraların sınıflandırılması ve çayır meraların durumu | Mera bitki örtülerinin özellikleri
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 3 | Çayır Meraların önemi ve sorunları | Vejetasyon etüt metotları I
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 4 | Mera bitkilerinin gelişmesinin fizyolojik esasları
| Vejetasyon etüt metotları II
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 5 | Mera bitkilerinde büyüme, gelişme ve otlatma ilişkileri | Arazi çalışması | | 6 | Mera bitki örtülerinin ekolojik Özellikleri
| Arazi çalışması | | 7 | Mera bitki örtülerinin oluşması
| Arazi çalışması | | 8 | Ara Sınav |
| | 9 | Otlatma yönetimi ve otlatma kapasitesi | Vejetasyon etütlerinden elde edilen verilerin değerlendirilmesi
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 10 | Otlatma mevsimi
| Mera Kesimlerinin tanımlanması
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 11 | Üniform otlatma
| Mera durum sınıflaması I
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 12 | Otlatılacak hayvan cinsinin seçimi
| Mera durum sınıflaması II
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 13 | Otlatma sistemleri
| Merada üretimin tespiti
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 14 | Çayır yönetiminin genel esasları
| Otlatma kapasitesi tespiti I
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 15 | Çayır hasadı, ot kurutma ve depolama
| Otlatma kapasitesi tespiti II
Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
| | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
1. Altın, M., Gökkuş, A. ve Koç, A. 2011. Çayır ve Mera Yönetimi. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Ankara.
2. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mer’a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum.
Önerilen Kaynaklar:
1. Mera Kanunu Eğitim ve Uygulama El Kitabı, 1999. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.Çayır_Mera Yembitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara.
2. Tükel, T. ve R. Hatipoğlu, 1997. Çayır - Mer’a Amenajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No : 191, Ders Kitapları Yayın No : A-59,152 s., Adana.
3. Gökkuş, A. ve Koç, A. 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ders Yay. No: 228, Erzurum.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 4 | 48 |
Uygulama/Pratik | 12 | 1 | 12 |
Problem Çözümü | 6 | 1 | 6 |
Tartışma | 6 | 1 | 6 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Gösterme | 3 | 1 | 3 |
Alan Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | | | | 2 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | 3 | | ÖÇ8 | | | | 2 | | | | ÖÇ9 | | 2 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|