Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 201100201608 | GENEL MÜZİK TARİHİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Müzik tarihi bilgisi, soyut düşünme becerisini geliştirebilme, müzik ve toplumsal yapı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müziği tanımlar ve sınıflandırır. | 2 | Müziğin önemini anlatır. | 3 | Müzik ve toplum kültürü arasındaki ilişkiyi açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Müziğin insanlık tarihi içindeki gelişimi, sanatlaşması ve sanata ait özgünlükler; müziğin sanatlaşması sürecine dönük tarihsel analiz, bilgi alış-verişi; müzik sanatının tarihsel gelişimi; sanatı diğer kültürel alanlardan ayıran temel özellikler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan ve sanat ilişkisi, insan hayatı içinde sesin yeri | yok | yok | 2 | Sanatın tanımları, sanat olarak müzik | yok | yok | 3 | Felsefe alanında sanat ve sanatçı kavramları | yok | yok | 4 | İlk uygarlıklarda müziğin kullanım alanları | yok | yok | 5 | Grek uygarlığında müziğin yeri | yok | yok | 6 | Avrupa Ortaçağ kültüründe müziğin yeri | yok | yok | 7 | İlk Hristiyan kurumları ve Rönesanas’ta müzik | yok | yok | 8 | ara sınav | yok | yok | 9 | Barok dönemi bestecileri | yok | yok | 10 | Fransız ihtilali yılları (Aydınlanma dönemi Burjuva kültürü) | yok | yok | 11 | Viyana klasik bestecileri ve
İlk romantik bestecileri | yok | yok | 12 | R. Wagner ve J. Brahm'ın yaşamı ve müziği | yok | yok | 13 | 20.yüzyıldaki gelişmeler, günümüz müziği | yok | yok | 14 | final sınavı | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Rapor Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
Rapor Sunma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Rapor | 6 | 1 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|