Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 201100201607 | YEME DAVRANIŞI BOZUKLUKLARI | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders; öğrencilerin yeme davranışı bozukluğu hastalıklarına dair güncel beslenme ya da diyet tedavileri konularında bilgilendirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeme davranışı bozukluklarını tanımlar ve sınıflandırır. | 2 | Yeme davranışı bozuklukları tetikleyen nedenleri öğrenir. | 3 | Yeme davranışı bozukluklarında kullanılan tanı kriterlerini öğrenir, bu kişilerde beslenme durumunun değerlendirilmesini bilir. | 4 | Yeme davranışı bozukluklarında eşlik eden komorbiditeleri bilir ve komplikasyonları açıklar. | 5 | Yeme davranışı bozukluklarında uygulanan güncel tıbbi beslenme tedavisi ilke ve yöntemlerini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Yeme bozukluklarının tanımı, sınıflandırılması, etiyolojisi, beslenme tedavisi ve güncel yaklaşımları içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | YEME DAVRANIŞI BOZUKLUKLARININ TANIMI, RİSK FAKTÖRLERİ, SAPTANMASI VE SINIFLANDIRILMASI | yok | yok | 2 | YEME DAVRANIŞI BOZUKLUKLARININ TANIMI, RİSK FAKTÖRLERİ, SAPTANMASI VE SINIFLANDIRILMASI | yok | yok | 3 | TANIMLANMIŞ BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI –ANOREKSİYA NERVOZA | yok | yok | 4 | TANIMLANMIŞ BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI- BULUMIA NERVOZA | yok | yok | 5 | TANIMLANMIŞ BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI- TIKANIRCASINA YEME BOZUKLUĞU | yok | yok | 6 | TANIMLANMIŞ BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI-PİKA,GERİ ÇIKARMA BOZUKLUĞU, KAÇINGAN/KISITLI YİYECEK ALIM BOZUKLUĞU | yok | yok | 7 | TANIMLANMIŞ DİĞER BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI
TANIMLANMAMIŞ BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI | yok | yok | 8 | ARA SINAVLAR | yok | yok | 9 | BESLENME VE YEME BOZUKLUKLARI-MAKALE İNCELEME VE SUNUM | yok | yok | 10 | YEME BOZUKLUĞU HASTALIKLARINDA KOMORBİDİTE | yok | yok | 11 | HEDONİK VE HOMEOSTATİK AÇLIK
BESİN BAĞIMLILIĞI | yok | yok | 12 | YEME FARKINDALIĞI - SEZGİSEL YEME | yok | yok | 13 | BARİATRİ HASTALARINDA YEME BOZUKLUĞU | yok | yok | 14 | FİNAL SINAVLARI | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
The Binge Eating and Compulsive Overeating Workbook. Carolyn Cooker Rose. 2009.
Eating Disorders in Children and Adolescents. A clinical handbook. Daniel Le Grange, James Look. 2011.
Eating Disorders in Children and Adolescents. Bryan Lask, Rachel Bryant- Waugh. 2013. 4th Edition.
Uluslararası beslenme ve diyet dergileri (Pediatrics, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.) ve kitaplar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Proje Sunma | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | | ÖÇ5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|