Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500407100 | SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMALARI -I | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırmanın özellikleri ve temel dayanakları; sosyal hizmet alanlarındaki problemlerin tanımlanması; sosyal hizmet araştırmasının anlamı ve etiği, araştırma süreci; araştırma yöntem ve teknikleri gibi konularda öğrencilerin yeterliliklerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Neşide YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal problemlerin kaynaklarını analiz eder | 2 | Sosyal problemlerle ilgili araştırma ve uygulamaları planlar | 3 | Araştırma süreci ve tekniklerini açıklar | 4 | Araştırmanın amacı, konusu, önemi, evreni, sınırlılıkları ve örneklemini belirler | 5 | Araştırmanın hipotez ve değişkenlerini belirler | 6 | Araştırmanın içerik analizini yapar | 7 | Araştırma verilerini değerlendirir raporlaştırır açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırmanın özellikleri, sosyal hizmet araştırmasının anlamı ve etiği; nitel ve nicel araştırma, araştırma süreci, yöntem ve teknikleri: problemin tanımlanması, araştırmanın; amacı, hipotez, değişken türleri, evreni ve örneklemi, veri toplama teknikleri,; verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması; araştırma raporunun yazılması; bulguların değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin işleniş süreci hakkında bilgilendirme | | | 2 | Araştırma konusunun seçimi
İçindekiler sayfasının özellikleri hakkında bilgilendirme | | | 3 | İçindekiler sayfasının kabataslak yazılması
Konuyla ilgili kaynak taraması | | | 4 | İçindekiler sayfasının öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi
Mülakat ve/ya anket sorularının hazırlanmaya başlaması | | | 5 | Giriş sayfa(sı)larının tamamlanması
Birinci bölümün yazılmaya başlanması: araştırmanın konusu, amacı, önemi, sınırlılıkları, yöntem v teknikleri, evreni, örneklemi | | | 6 | Birinci bölümü yazmaya devam edilmesi
Mülakat ve/ya anket uygulanmaya başlaması | | | 7 | Birinci bölümün tamamlanması | | | 8 | Vize | | | 9 | Mülakat ve/ya anket uygulamasının tamamlanması | | | 10 | İkinci bölümün (asıl konunun başlık ve alt başlıklarının içinin doldurulması) yazılmaya başlanması | | | 11 | Üçüncü bölümün (bulgular ve yorum) yazılmaya başlanması | | | 12 | Mülakat ve/ya anket sonuçlarının değerlendirilmesi | | | 13 | Tabloların/şekillerin yorumlanması
Kaynakçanın yazılması | | | 14 | Raporlara son şeklinin verilmesi
Dersin genel işlenişinin değerlendirilmesi
Raporların teslim edilişi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Creswell, John W. (2020), Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Ed: Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir) Siyasal Kitabevi, Ank.
2- Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek, (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yay., Ank.
3- Neuman, W. Lawrence (2016). Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1 ve 2, Yayınodası Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | Performans | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 6 | 9 | 54 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 4 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|