Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301505100 | 18. YÜZYIL ROMANI | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin İngiliz romanının doğduğu tarihî ve sosyo-kültürel koşulları tanımasını, gerçekçilik ve biçimsel gerçekçilik akımını tartışmasını ve bu türü diğer yazım türlerinden ayırt eden özellikleri inceleyecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İngiliz romanının doğuşunda etkili olan temel sosyo-kültürel ve ekonomik özellikleri ayırt eder.
18. yüzyılla birlikte gelişen, biçimsel gerçekçiliğin unsurlarını tanımlar ve döneme ait başlıca romanlarda tespit eder.
romanın sosyal, tarihsel, felsefi ve kuramsal gelişimini örnek romanlarda inceler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
18. yüzyılda yeni bir yazın türü olarak gelişmeye başlayan İngiliz romanının önceki türlerden farkı ortaya konularak, bu türün gelişmesinde rol oynayan kültürel, ekonomik ve toplumsal öğeler tanıtılır. Romanın alt türleri, ait oldukları dönemin kuramsal, felsefi ve sosyal özellikleriyle ilişkilendirilerek belirlenen eserlerde incelenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İngiliz romanına giriş ve romanın bir tür olarak tanıtılması | okuma, soru cevap, tartışma | | 2 | Ian Watt - Rise of the Novel | okuma, soru cevap, tartışma | | 3 | E.M. Forster- Aspects of Novel | okuma, soru cevap, tartışma | | 4 | Daniel Defoe- Robinson Crusoe | okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | Daniel Defoe- Robinson Crusoe | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | Frances Burney- Evelina | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | Frances Burney- Evelina | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | arasınav | | | 9 | Jane Austen- Pride and Prejudice | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | Jane Austen- Pride and Prejudice | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | Horace Walpole- The Castle of Otranto | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | Horace Walpole- The Castle of Otranto | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | Revizyon | okuma, soru cevap, tartışma | | 14 | finaller | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ian Watt. The Rise of the Novel.
E. M. Forster Aspects of the Novel.
Michael McKeon. The Origins of the English Novel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 10 | 5 | 50 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|