Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300501100 | YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tanzimat Fermanı, Tanzimat 1. dönem şahıslarını, romancılarını ve edebiyatımızdaki ilk yenilikleri tanıtmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim TUĞLUK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tanzimat Dönemi sosyal zamanı tanımlar. | 2 | Tanzimat Edebiyatı arka plan kültürünü öğrenir. | 3 | Tanzimat Edebiyatı 1. dönem şairlerini öğrenir. | 4 | Tanzimat Edebiyatı 1. dönem yazarlarını öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tanzimat Dönemi ve edebiyata ilk yansımaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanzimat Fermanı, sosyal ve kültürel zaman | | | 2 | Tanzimat edebiyatı arka plan kültürü | | | 3 | Şinasi, Münacat ve kasideleri
| | | 4 | Şinasi, Şair Evlenmesi
| | | 5 | Namık Kemal ve edebi kişiliği | | | 6 | Hürriyet Kasidesi | | | 7 | İntibah Romanının tahlili ve önemi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ziya Paşa ve edebi kişiliği | | | 10 | Terci-i Bend ve Terkib-i Bend’lerin incelenmesi | | | 11 | Gazeller ve Zafername | | | 12 | Ahmet Mithat Efendi, edebi kişiliği, Felatun Bey ve Rakım Efendi adlı romanı ve tahlili | | | 13 | Tanzimat Dönemi roman ve hikayelerindeki ortak yapı | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ramazan KORKMAZ, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Kenan AKYÜZ, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi
Kenan AKYÜZ, Modern Türk Edebiyatı’nın Ana Çizgileri
Talat Sait Halman (Genel Editör),Türk Edebiyatı Tarihi 1-2-3-4
Ahmet Hamdi TANPINAR- 19. yy Türk Edebiyatı Tarihi Ali İhsan Kolcu- Tanzimat Edebiyatı-1
Ramazan KORKMAZ, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara
Kenan AKYÜZ, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap Kitabevi, İstanbul
Kenan AKYÜZ, Modern Türk Edebiyatı’nın Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, İstanbul
Talat Sait Halman (Genel Editör),Türk Edebiyatı Tarihi 1-2-3-4, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Ev Ödevi | 4 | 8 | 32 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | | 5 | | 4 | 4 | | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 3 | | 3 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | | 4 | | 4 | 5 | | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | | 4 | | 4 | 5 | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|