İsim ve Adres
Akademik Takvim
Yönetim
Genel Bilgi
Derece Programlarının Listesi
Öğrenci Kabulü
Kayıt İşlemleri
ECTS Kredilerinin Belirlenmesi
 
Iğdır Üniversitesi'nde ECTS Kredilerinin Belirlenmesi

AKTS (ECTS)

Avrupa Kredi Transfer Sistemi uygulamada iki temel alana ayrılmaktadır:

AKTS Kredisi: Bu konu AKTS' in belkemiğini oluşturmaktadır. Buna göre AKTS' ye katılacak tüm kurumlar için göz önünde bulundurulması gereken temel kural, bir akademik yılda alınması gerekli tüm derslerin kredilerinin toplamının 60 olması zorunluluğudur. Bu durumda yarıyıl başına alınması gereken zorunlu derslerin kredi olarak karşılığı 30 olacaktır. Bu noktada önemli bir diğer husus da kredi miktarının belirlenmesinde temel alınacak ölçütün 'iş yükü' olduğudur. Bir dersin iş yükü şu etkenler aracılığıyla belirlenir: haftalık ders saati sayısı, seminerler, pratiğe yönelik çalışmalar, alan çalışmaları, araştırma projeleri, bitirme tezi, evde ya da kütüphanedeki bireysel çalışma.
Herhangi bir dersin kredi miktarının belirlenmesinde bu ölçütlerin tamamından yararlanacağından, örneğin haftalık ders saati görece az olan bir ders evde ya da kütüphanede çok çalışıp araştırma yapmayı gerektiriyorsa kredi değeri haftalık ders saati daha çok olan bir dersten daha yüksek olabilir. Yani asıl önemli olan, ders yüküyle orantılı olarak dersin kredisi belirlenirken mümkün olduğunca adil davranmaktır.

AKTS Notlandırma Sistemi: Yüksek öğrenim alanındaki değişim programlarının uygulanmasında en çok karşılaşılan güçlüklerden biri öğrencinin başarısının farklı ülkelerin eğitim kurumlarında farklı ölçeklerle değerlendirilmesi, dolayısıyla zaman zaman öğrencilerin ülkelerinde döndüklerinde mağdur olmalarıdır. Bu sorunu aşmak üzere notlandırmada şeffaflığı amaçlayan bir sistem oluşturulmuştur. Buna göre aşağıdaki tabloda gösterilen değerler üzerinde anlaşılmıştır.

Aşağıdaki tablodaki notlandırma sistemi yükseköğretim kurumlarının kendi notlandırma sistemlerine müdahaleyi amaçlamamakta, yükseköğretim kurumları AKTS notlandırma sistemini nasıl uygulayacaklarına kendileri karar vermektedirler

AKTS Notlandırma Sistemi

AKTS Notu
Başarılı Öğrencilerin Tahmini Notu
Tanım
A
10
Mükemmel
B
25
Çok İyi
C
30
İyi
D
25
Orta
E
10
Geçer
FX
 
Başarısız
F
 
Başarısız

AKTS (ECTS) - Bu temel derecelendirme sistemi karşısında diğer Avrupa ülkelerinin ulusal notlandırma sistemleri ise aşağıda verilmiştir

Avrupa Ülkelerinin Ulusal Notlandırma Sistemi

Ülke
Almanya
5
4
3
2
1
-
Avusturya
5
4
3
2
1
-
Belçika
0-9
10
11-13
14-16
17-18
19-20
Danimarka
0-5
6
7
8, 9
10, 11
12, 13
Finlandiya
-
1
1 ½
2
2, 2 ½
3
Fransa
7-9
10
12
14
16
-
Yunanistan
1-4
5
6
7
8, 9
10
İngiltere
fail
third pass
lower 2 nd
upper 2 nd
1
-
İtalya
1-5
18-24
25, 26
27-29
30
30 lode
İrlanda
fail
pass
3 rd
2 nd /II
2 nd /I
I
Hollanda
1-5
6
6 ½, 7
7 ½, 8
8 ½
9, 10
Norveç
4,01-6,0
3,26-4,0
2,51-3,25
1,51-2,5
1,0-1,5
-
Portekiz
1-9
10,11
12, 13
14-16
17, 18
19, 20
İspanya**
0-5
5-7
7-9
9-10
İsveç
underkänt
godkänt
godkänt
väl godkänt
vel godkänt
-
İsviçre
4-
4
4 ½
5
5 1/2
6
Yaklaşık karşılıkları
AKTS- 
Notu
F Başarısız
E Geçer
D Orta
C İyi
B Pek İyi
A Mükemmel
Dağılım*
-
10%
25%
30%
25%
10%

* Bu notları başaran öğrencilerin yüzdesi.

** İspanya için yüzdeler farklıdır.

AKTS'nin uygulanmasında ve yorumlanmasında bazı sorunlar mevcuttur. Avrupa' da birçok ülkede kredi sisteminin olmaması ve AKTS sayesinde krediyle tanışmaları, yüksek öğrenim sistemleri, notlandırma ve değerlendirme sistemleri arasındaki farklılıklar AKTS' nin benimsenmesi ve uygulanabilmesi önünde ciddi engeller oluşturmaktadır. Ne varki Bologna Deklerasyonunda 2010 yılına kadar belirlenen hedefler doğrultusunda AKTS' nin uygulamasının yaygınlaştırılması, lisan eğitiminin 4 yıldan 3 yıla düşürülmesi, derecelerin tanınabilmesi için geliştirilen Diploma Eki, eğitim sistemlerinin uyumlaştırılması ve karşılaştırılabilir olması AKTS'nin yaygınlaştırılması için yapılan ciddi çalışmalardandır

 
Iğdır Üniversitesi, Iğdır / TÜRKİYE • Tel  (pbx): +90 476 226 13 14 • e-posta: info@igdir.edu.tr