Kuruluş |
Iğdır Üniversitesi Tuzluca Meslek Yüksekokuluna bağlı olarak kurulan Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü 2014 yılında kurulmuş olup Halkla ilişkiler ve Tanıtım Programı, eğitim ve öğretime 2016-2017 tarihinde başlamıştır.
|
Kazanılan Derece |
Programı tamamlayarak mesleki yaşama adım atacak olan bireyler çalışacakları alanlarda "Halkla İlişkiler ve Tanıtım Elemanı” olarak nitelendirilecektir. |
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) |
Ön Lisans |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Önlisans Programı Yüksek Öğretime Giriş sınavından YGS-4 puan türünden öğrencileri kabul etmektedir. |
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar |
Başka bir kurumdan alınan kredi ve notlar Halkla İlişkiler ve Tanıtım programındaki derslerle uyumlu olmak koşulu ile sayılabilir. Söz konusu derslerin sayılıp sayılamayacağına Yüksekokul karar verir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Program TYYÇ 5. düzey uygulama ağırlıklı akademik ve mesleki yeterlikleri kazandırmayı amaçlayan bir ön lisans programıdır. Temel alanı 21 kodlu Sanat alanıdır. Alt alanı üniversitemiz Bologna sürecine tabi olduğu için Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı öğrencilerinin, 120 AKTS’yi tamamlamaları gerekmektedir. Bu süreç 112 AKTS’lik teorik ve uygulamalı dersler ile 8 AKTS’ye karşılık gelen 30 iş günü stajdan oluşmaktadır. Programın toplam eğitim süresi 3000-3600 saattir. Modül, içerik ve AKTS tanımları diğer üniversitelerle uyumluluk çerçevesinde İKMEP’na dayalı olarak yürütülecektir. Haftada ortalama 25 ders saati teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. |
Program Profili |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı, özel ve kamu kurumlarında, kuruma ilişkin hedef kitlede olumlu izlenimler yaratan bu bağlamda kurumsal imajın ve etkin iletişim becerilerinin en iyi biçimde yönetilmesini sağlayacak uzmanlar yetiştirmeyi amaç edinmektedir. Günümüzde halkla ilişkiler, firmalar açısından stratejik öneme sahip bir konumda görülmekle birlikte bir firmanın dışa açılan kapısı, gerek kamuoyu ve gerekse diğer firmalar arasında süregelen iletişimi sağlayan birim olarak da göze çarpmaktadır. İçinde bulunduğumuz yüzyılda, ticarette coğrafi mekânların ortadan kalkmasıyla birlikte Halkla İlişkiler giderek önem kazanmakta ve internet iletişimini de içine almaktadır. Ülkeler ve firmalar arasındaki savaşların zihinlerde yapılmaya başlaması ve günümüzdeki enformasyon teknolojilerinin yükselişi ile birlikte iletişim kanallarının çok daha etkin kullanılıyor olması Halkla İlişkiler elemanlarının rolünü artırmaktadır. |
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) |
1. Sosyal hizmet alanında kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiyi tanımlar.
2. Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme, çözme ve uygulama becerisi gösterebilme.
3. Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz ederek istenen gereksinimleri karşılamak üzere modern tasarım metotlarını, araçlarını kullanarak uygulayabilme.
4. Bireysel veya takım olarak disiplinli bir şekilde çalışarak, sorumluluk alabilme.
5. Bilgiye erişebilme bağlamında kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi gösterme.
6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim becerilerine sahip olma, bir yabancı dil kullanarak mesleği ile ilgili araştırma yapabilme, Atatürk ilke ve inkılaplarını tanıyor olma.
7. Halkla İlişkiler ve Tanıtıma ait uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak işletme kurma ve yönetme.
|
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Eğitimine devam etmek isteyen öğrenciler Dikey Geçis Sınavında (DGS) başarılı oldukları taktirde ilgili lisans programlarına kontenjan dahilinde dikey geçiş yaparak 4 yıllık (lisans) eğitimine devam hakkı kazanabilirler. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Sınavlar öğrencilerin herbir ders için öngörülen öğrenme kazanımlarından elde ettiklerini kanıtlayacak araç ve yöntemler kullanılarak yapılır. Bu doğrultuda staj dersi hariç bütün dersler için en az 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılmaktadır. Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), küçük sınavlar (Qizler) ve final sınavı gibi değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri klasik sınav(lar), çoktan seçmeli test(ler), ödev(ler), performans değerlendirme(ler)i içerebilir.
Harfle ilan edilen başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:
AA:100-90 (4.00)
BA:89-80 (3.50)
BB:79-70 (3.00)
CB:69-65 (2.50)
CC:64-60 (2.00)
DC:59-55 (1.50)
DD:54-50 (1.00)
FF:49-ve aşağısı (0.00)
|
Mezuniyet Koşulları |
Öğrencinin Programı başarıyla tamamlaması için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 1. sınıfın sonunda stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) |
Tam Zamanlı |
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) |
Bölüm Başkanı: Öğr.Gör. Servet TÜRKAN
Adres :
Tuzluca Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü
Karaağaç Kampüsü Merkezi Derslik Binası Zemin Kat
76000 Merkez / IĞDIR
Telefon :
+90.476.223 00 10 - 3412 (Öğrenci İşleri)
E-posta :tuzluca.myo @ igdir.edu.tr |
Bölüm Olanakları |
|