Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 2023-ETİK | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin, bilim, bilimsel araştırma, etik ve yayın etiği kavramlarını, bilimsel araştırma yöntemlerini, yayınların kullanımını, araştırma yapmayı, atıf yapmayı, intihal, kendinden intihal ve diğer ihlâlleri ve bu ihlâllerin varlığı hâlinde uygulanacak yaptırımları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Taner AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar.
2. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar.
3. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar.
4. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar.
5. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar.
6. Araştırma probleminin özelliklerini tanır.
7. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar.
8. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır.
9. Veri toplama araçlarını tanır.
10. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır.
11. Veri analizi tekniklerini tanır.
12. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
13. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar.
14. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar.
15. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir.
16. Araştırmasını raporlaştırır.
17. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır.
18. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder.
19. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, bilimsel araştırmada uygulanabilecek yöntemler, basılı yayınların araştırılması ve veritabanlarının kullanımı ile internet üzerinden güvenilir kaynaklara erişim, etik ve yayın etiği kavramları ile, intihal, kendinden intihal, diğer ihlaller ve yaptırımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar. | | | 2 | Araştırma problemi ve araştırma soruları. | | | 3 | Yöntem: Nitel ve nicel araştırmaların özellikleri | | | 4 | Örneklem/katılımcı belirlenmesi, veri toplama araçları | | | 5 | Verilerin analizi, geçerlik ve güvenirliği | | | 6 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Durum çalışması | | | 7 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Eylem araştırması | | | 8 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Öğretim deneyi | | | 9 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Fenomenoloji | | | 10 | Araştırmaların Raporlaştırılması | | | 11 | Araştırmaların Raporlaştırılması | | | 12 | Bilimsel etik. | | | 13 | Bilimsel Etik | | | 14 | Bilimsel etik. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bilim Etiği, ed. Nurhan Atasoy, Melih Boydak, Hakan Ali Çırpan, Abuzer Kendigelen, İbrahim Engin Meriç, Ayşegül Topal Sarıkaya, Ayhan Ulubelen, Hasan Yazıcı, Nuran Yıldırım, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 50 | 50 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 35 | 1 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|