Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500308109 | DEPO YÖNETİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Depolama ve envanter yönetimi ile ilgili yöntem ve süreçler, depo türleri, depolarda kullanılan sistemler ve depo süreçlerine ilişkin bilgi ve yetkinlik edinimi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Turgay OYMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Depolama yönetimi ile ilgili yönetim süreçlerini tedarik zinciri içinde hangi noktalarda kullanacağını bilir. | 2 | Malzemenin cinsine göre kullanılacak tepo türü ve ekipmanlarını belirleme becerisi kazanır. | 3 | Depo yönetimini lojistik yönetimi içerisine entegre edebilir. | 4 | Depolama ve Envanter yönetimi dersinde öğrendiği bilgilerini Lojistik Yönetimi ile ilgili her türlü pozisyonda gerekli şekilde kullanır. | 5 | Depolama fonksiyonuna ilişkin yasal kuralları ve işlemleri bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOk |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOk |
Dersin İçeriği |
Depolamanın tanım ve ilişkin kavramları, depo ve depolama türleri, depolama kuralları, depo yeri ve donanım seçimi, depolama faaliyetlerinin lojistik yönetimi içerisindeki yeri ve önemi, envanter yönetimi, envanter yönetimi ile ilgili konuları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tedarik zinciri ve lojistiğin tanımı | | | 2 | Deponun tanımı ve lojistik içindeki önemi | | | 3 | Depolamanın amaçları | | | 4 | Depo ile dağıtım merkezi arasındaki farklar | | | 5 | Depolamada temel iş süreçleri | | | 6 | Depolamada kullanılan araçlar | | | 7 | Raf sistemleri | | | 8 | Depo yeri seçimi | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Depo yönetim sistemleri | | | 11 | Depo yönetim sistemleri ve çeşitleri | | | 12 | Depolama ve envanter yönetim teknolojileri | | | 13 | Depolama ve envanter yönetimine ilişkin yasal düzenlemeler | | | 14 | Depolama ve envanter yönetiminde barkod ve RFID teknolojileri kullanımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Depo Yönetimi- Michael Ten Hompelü Thorsten Schmidt-Nobel Akademik Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOk |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|