Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201003112 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilere, öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanılabilecek öğretim ilkeleri, yöntem, teknik ve strateji bilgi ve becerisini kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 2 | Öğretim ilkelerini tanımlayabilir ve aralarındaki ilişkiyi açıklar. | 3 | Öğretim ilkelerinin öğretim sürecindeki önemini açıklayabilir. | 4 | Öğretimi planlama süreçlerini tartışır. | 5 | Öğretim yaklaşımlarını açıklayabilir. | 6 | Öğretim yöntemlerini ve özelliklerini açıklar. | 7 | Farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanır. | 8 | Farklı öğrenme kuram ve yaklaşımlarını tanır. | 9 | Farklı öğrenme stratejilerini tanır ve öğretim süreçlerinde uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme stratejileri ve yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri, kavram haritaları, düşünme becerileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | Öğretim İlkeleri | | | 3 | Öğrenme-Öğretme Modelleri | | | 4 | Öğrenme-Öğretme Modelleri | | | 5 | Öğretim Stratejileri | | | 6 | Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | | | 7 | Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | | | 8 | Sınav Haftası | | | 9 | Öğrenme Stratejileri | | | 10 | Öğrenme Stratejileri | | | 11 | Öğretim Yöntemleri | | | 12 | Öğretim Yöntemleri | | | 13 | Öğretim Teknikleri | | | 14 | Öğretim Teknikleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı (Planlamadan Değerlendirmeye). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks.
Özden, Y. (2004). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|