Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201006135 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | 6 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere eğitimde ölçme-değerlendirme süreçleri, ilkeleri, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, teknikleri, araçları vb. konular hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr. Yasin Yiğit |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının genel özelliklilerini, öğreneme, öğretme sürecine katkılarını açıklar. | 2 | Geleneksel ölçme yaklaşımlarının olumu, sınırlı yönlerini ortaya koyar. | 3 | Belli başlı ölçme değerlendirme tekniklerini, araçlarını irdeler. | 4 | İlkelerine uygun ölçme değerlendirme çalışmaları yapar. | 5 | Belli başlı değerlendirme türlerini, çeşitli değerlendirme yaklaşımlarını ve ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri açıklar. | 6 | Soru türlerinin özelliklerini ve sınavlarda soruların hazırlanmasında dikkat edilecek hususları açıklar. | 7 | Değerlendirmede kullanılan ölçütleri açıklar. | 8 | Not vermede kullanılan yöntemleri açıklar. | 9 | Ölçme ve değerlendirmede temel istatistiki işlemleri uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
Ölçme Türleri, Ölçek Türleri
Ölçüt Türleri, Değerlendirme Türleri
Korelasyon, Ölçmede Hata
Güvenilirlik
Geçerlik
Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Test İstatistikleri
Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Madde İstatistikleri
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Davranışların Değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | | | 3 | Ölçme Türleri, Ölçek Türleri | | | 4 | Ölçüt Türleri, Değerlendirme Türleri | | | 5 | Korelasyon, Ölçmede Hata | | | 6 | Güvenilirlik | | | 7 | Geçerlik | | | 8 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Test İstatistikleri | | | 9 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Madde İstatistikleri | | | 10 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: | | | 11 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: | | | 12 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: | | | 13 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: | | | 14 | Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Davranışların Değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ed. Müfit Gömleksiz-Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Yay., Ankara 2008 2. S. Durmuş & M. Bahar & Z. Nartgün & B. Bıçak, Geleneksel- Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, Pegem A Yay., Ankara 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|