Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005138 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, din ve ahlak öğretiminde öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin YİĞİT
Doç. Dr. Ahmet KAVLAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din öğretiminde, işleyeceği konuya uygun strateji, yöntem ve tekniğe karar verir. | 2 | Din öğretimi etkinliklerini uygun bir şekilde planlar. | 3 | Din ve ahlak öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 | Din ve ahlak öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçleri geliştirerek, ilgili konularda uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Özel Öğretim Yöntemleri dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme
Din Öğretiminin Amaçları
Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi
Okulda öğrenme ve Tam Öğrenme Modelleri ile
Çoklu Zekaya Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Programlı Öğretim Modeli ile
Probleme Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi ile
İşbirliğine Dayalı Öğretim Stratejisinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Anlatım ve
Soru-Cevap Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Tartışma ve
Problem çözme Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Örnek Olay İncelemesi ve
Canlandırma (Dramatizasyon) Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Gezi-Gözlem ve İnceleme ile
Eğitsel Oyunların Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Gösteri (Demonstrasyon) ile
Gösterip Yaptırma yöntem ve tekniklerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ve
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
Kavram Haritalarının Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Balık Kılçığı Diyagramı Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Bir Öğretim Materyali Olarak Filmin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Fotoğraf/Resim Okuma Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel Öğretim Yöntemleri dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme | | | 2 | Din Öğretiminin Amaçları | | | 3 | Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi | | | 4 | Okulda öğrenme ve Tam Öğrenme Modelleri ile
Çoklu Zekaya Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 5 | Programlı Öğretim Modeli ile
Probleme Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 6 | Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi ile
İşbirliğine Dayalı Öğretim Stratejisinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 7 | Anlatım ve
Soru-Cevap Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 8 | Tartışma ve
Problem çözme Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 9 | Örnek Olay İncelemesi ve
Canlandırma (Dramatizasyon) Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 10 | Gezi-Gözlem ve İnceleme ile
Eğitsel Oyunların Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 11 | Gösteri (Demonstrasyon) ile
Gösterip Yaptırma yöntem ve tekniklerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 12 | Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ve
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması | | | 13 | Kavram Haritalarının Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Balık Kılçığı Diyagramı Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması | | | 14 | Bir Öğretim Materyali Olarak Filmin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Fotoğraf/Resim Okuma Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Din Öğretimi: Model, Strateji Yöntem ve Teknikler, Süleyman Akyürek, Nobel Yayın Dağıtım, 2009. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 75 | Gözlem | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|