|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0200002102 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyoloji öğrencilerinin, sosyolojinin temel sosyolojik kavram, olgu ve süreçleri öğrenmelerini ve sosyolojik bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel sosyolojik kavram, olgu ve süreçlerin anlam bilgisini öğrenme.
| 2 | Sosyal olay ve olgulara neden olan sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörleri kavrayabilme, açıklayabilme.
| 3 | Sosyolojinin diğer alt alanlarına kazanılan bu bilgiyi uyarlayabilme.
| 4 | Sosyal olay ve olgulara ilişkin sosyolojik bir bakış açısına sahip olma.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel sosyolojik kavramlar, sosyal olgular ve sosyal kurumların içeriğinin ve birbirleriyle olan bağlantısının açıklanması
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, içeriği ve işlenişi ile ilgili açıklamalar. | Tanışma | | 2 | Sosyoloji nedir? Sosyolojinin konusu nedir? Sosyoloji biliminin ortaya çıkış tarihçesi ve sosyolojinin alt dallara ayrılış süreci. | | | 3 | Sosyal olay ve olgu nedir? Sosyolojik bakış açısı ne demektir? | | | 4 | Toplum, toplum türleri ve temel niteliklerinin açıklanması | | | 5 | Toplumsal yapı ve temel öğelerinin açıklanması | | | 6 | Toplumsal rol, statü, grup ve kurumların temel nitelikleri, birbirleriyle ilişkileri. | | | 7 | Kültür ve temel öğelerinin açıklanması,kültürel süreçler, normlar ve değerler, nitelikleri, norm çatışmaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sosyalizasyon süreci, sosyalizasyon ajanları ve etkileri. | | | 10 | Toplumsal kontrol, çeşitleri ve sosyalizasyon bağlantısı. | | | 11 | Toplumsal sapma, çeşitleri, nedenleri ve toplumsal kontrol bağlantısı. | | | 12 | Toplumsal değişme ve nedenleri, görünümleri ve küreselleşme. | | | 13 | Sanayi devrimi, değişme-devrim bağlantısı, dönemleri, nitelikleri ve sosyal sonuçları. | | | 14 | Toplumsal tabakalaşma | | | 15 | Toplumsal hareketlilik | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | “Sosyoloji” Anthony Giddens, Kırmızı yay., “Sosyolojiye Giriş” Önal Sayın, Üniversite ktb. “Sosyoloji Nedir?” J. Fichter, Anı yay. ,“Sosyolojik Düşünmek” Z. Bauman, Ayrıntı yay., “Sosyolojinin İlkeleri” H. Mendras, İletişim yay., 2008., Sosyoloji:Kavramlar, Kurumlar, Süreçler Teoriler, Z. Arslantürk & T. Amman, Çamlıca yay. 2001, Sosyoloji:Kavramlar ve Sorunlar, İ. Doğan, Sistem yay., 2000.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 2 | | 3 | 3 | | | ÖÇ2 | | | 2 | | | 4 | | ÖÇ3 | | 2 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 1 | 4 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|