Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800308106DÜNYA MÜZİKLERİ ASYA VE AVRUPA KÜLTÜRLERİSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Asya ve Avrupa nın belirli bölgelerindeki birbirinden farklı kültürel ve toplumsal içeriklere sahip müzikler hakkında kavramsal, işitsel ve kuramsal bir birikim edinmeleri sağlamak, insanların gündelik yaşamlarında ürettikleri ya da tükettikleri dünya müzikleri ile ilişkili problemleri sorgulamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tolga ERGÜL
Öğrenme Çıktıları
1World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışmasını anlar. Fikirler geliştirir.
2Kuzey ve Güney Hindistan Müzik Geleneklerini öğrenir.
3Japon Saray Müziği Geleneği: Gagaku'yu öğrenir.
4Gırtlaktan Şarkı Söyleme (Kömey) Pratiği'ni öğrenir.
5Gürcüstan: Çoksesli Müzik Pratiği'ni öğrenir.
6Rembetiko'yu öğrenir.
7Chalgaria ve Narodna: Bulgaristan da devlet, milliyetçilik ve müzik konusunu inceler.
8Eşkenaz (Orta ve Doğu Avrupa Yahudileri) Müziği: Klezmer'i öğrenir.
9Sunum hazırlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Giriş: World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışması. 2 Giriş: World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışması. 3 Kuzey ve Güney Hindistan Müzik Gelenekleri 4 Japon Saray Müziği Geleneği: Gagaku 5 Gırtlaktan Şarkı Söyleme (Kömey) Pratiği 6 Gürcüstan: Çoksesli Müzik Pratiği 7 Rembetiko: Göç, Kimlik ve Değişimin Öyküsü 8 Chalgaria ve Narodna: Bulgaristan da devlet, milliyetçilik ve müzik 9 Eşkenaz (Orta ve Doğu Avrupa Yahudileri) Müziği: Klezmer 10 Arasınav 11 Sunumlar 12 Sunumlar 13 Sunumlar 14 Sunumlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışması.
2Kuzey ve Güney Hindistan Müzik Gelenekleri
3Japon Saray Müziği Geleneği: Gagaku
4Gırtlaktan Şarkı Söyleme (Kömey) Pratiği
5Gürcüstan: Çoksesli Müzik Pratiği
6Rembetiko: Göç, Kimlik ve Değişimin Öyküsü
7Chalgaria ve Narodna: Bulgaristan da devlet, milliyetçilik ve müzik
8Eşkenaz (Orta ve Doğu Avrupa Yahudileri) Müziği: Klezmer
9Ara sınav
10Sunumlar
11Sunumlar
12Sunumlar
13Sunumlar
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akgül, Özgül. (2004). Bir Üçüncü Dünya Piyasasından Görünümler, Folklora Doğru, 65. s: 193-206 Erlmann, Veit. (2004). Küresel Tahayyülün Estetiği: 1990'larda World Music üzerine Düşünceler, Folklora Doğru, 65. s: 169-192. Feld, Steven. (2004). World Music İçin Tatlı Bir Ninni, Folklora Doğru, 65. s: 81-112. Gadalla, Moustafa. (2002). Egyptian Rhythm: The Heavenly Melodies. Tehuti Research Foundation Glazerson, Matityahu. (1998). Music and Kabbalah, Jason Aronson, Inc. Grove Music Online. http://www.oxfordmusiconline.com, Guilbault, Jocelyne. (2004). Yereli World Music Aracılığıyla Yeniden Tanımlamak Üzerine , Folklora Doğru, 65. s: 113-130. Hammarlund, Anders. (2001). Sufism, Music And Society In Turkey And The Middle East, Routledge Hutnyk, John. (2004). Adorno Womad'da: Güney Asya Crossover ları ve Melezlik Bahsinin Sınırları, Folklora Doğru, 65. s: 131-168.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Derse Katılım110
Beyin Fırtınası110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma110
Okuma110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı170
Seminer120
Final Sınavı için Bireysel Çalışma110
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Seminer111
Makale Kritik Etme515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ155 3   55        
ÖÇ255 3   55        
ÖÇ355 3   55        
ÖÇ455 3   55        
ÖÇ555 3   55        
ÖÇ655 3   55        
ÖÇ755 3   55        
ÖÇ855 3   55        
ÖÇ955 3   55        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr