Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110060113SOSYAL PEDİATRİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dünya'da ve Türkiye'de çocuk sağlığının durumu, ölüme yol açan ve sık karşılaşılan çocuk sağlığı sorunları, bunları etkileyen fiziksel, sosyal, kültürel, ekonomik ve politik faktörlerin ve çocuk sağlığı düzeyinin iyileştirilmesine yönelik girişimler ve programların öğrenilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Eda GÜLBETEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık, çocuk, aile, toplum, çevre tanımlarını bilir.
2Dünya'da ve Türkiye'deki çocuk sağlığı durumunu bilir.
3Dünya'da ve Türkiye'de çocuk sağlığını etkileyen fiziksel, sosyal, kültürel, ekonomik ve politik faktörleri bilir.
4Çocuk sağlığının iyileştirmesine yönelik Dünya'da ve ülkemizde uygulanmakta olan girişim ve programları bilir, bu konuda yerel ve evrensel öneriler geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tanımlar ve kavramlar (Sağlık, çocuk, aile, toplum, çevre) Yaşam boyu sağlık Çocuk sağlığının durumu Sosyokültürel, ekonomik ve politik faktörler Çocuk sağlığına yönelik girişim ve programlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlık, çocuk, aile, toplum, çevre tanımlarıYokYok
2Yaşam boyu sağlık kavramıYokYok
3Dünyada çocuk sağlığının durumuYokYok
4Türkiyede çocuk sağlığının durumuYokYok
5Çocuk sağlığını etkileyen fiziksel faktörlerYokYok
6Çocuk sağlığını etkileyen sosyal faktörlerYokYok
7Çocuk sağlığını etkileyen kültürel faktörlerYokYok
8Ara SınavYokYok
9Çocuk sağlığını etkileyen ekonomik faktörlerYokYok
10Çocuk sağlığını etkileyen politik faktörlerYokYok
11Çocuk sağlığının iyileştirmesine yönelik Dünyada uygulanmakta olan girişimler ve programlarYokYok
12Çocuk sağlığının iyileştirmesine yönelik ülkemizde uygulanmakta olan girişimler ve programlarYokYok
13Çocuk sağlığının iyileştirilmesine yönelik evrensel önerilerYokYok
14Çocuk sağlığı ve çocuk haklarıYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Social Pediatrics, B.Lindström & N.Spencer Sosyal Pediatri, M.Yurdakök ve T.Coşkun
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım11414
Tartışma11414
Takım/Grup Çalışması11414
Örnek Vaka İncelemesi11414
Beyin Fırtınası11414
Bireysel Çalışma11414
Ev Ödevi11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1553553322355333
ÖÇ2554553324455542
ÖÇ3554553324555545
ÖÇ4554553325555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr