Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701307111 | GLOBAL DEĞİŞİKLİK VE BİTKİ KORUMA | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste global değişikliğin mevcut ve gelecekte beklenen durumuna göre bitki koruma etmenlerinin biyolojileri, ekolojileri ve mücadelelerindeki değişiklikler, alınacak tedbirler ve değişimin yönetimi konularında bilgilendirmek amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Global değişikliğin ne olduğu ve etkileri öğrenilecek ve mevcut ve tahmin edilen göstergeleri incelenerek global değişiklik kavranacaktır. | 2 | Global değişikliğinin kültür bitkileri ve yetiştiriciliğini nasıl etkileyeceği öğrenilecektir. | 3 | Global değişikliğinin bitki koruma etmenlerinin biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesine etkisi bugünkü durumla kıyaslanarak anlaşılacaktır. | 4 | İstilâcı yabancı türler gibi konuların konu ile bağlantısı sağlanacaktır. Mera, orman, şehirler ve korunan alanlar da değerlendirilebilecektir. | 5 | Global değişikliği oluşturan bileşenlerle ilgili senaryolar ve tahminler hakkında bilgi sahibi olunacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dünya yirminci yüzyılın son çeyreğinden beri hızlı bir değişiklik yaşamaktadır. Bu değişiklik hayat tarzları da dâhil bütün insanları etkilemektedir. Bitki koruma etmenlerinin dağılımlarının yanı sıra, biyolojileri ve mücadeleleri de değişiklikler göstermektedir. Ürünlerin fenolojileri ve yetiştirme teknikleri de etkilenmektedir. Derste global değişikliğinin ve bunun sonucunda değişik ekosistemlerde bitki koruma etmenlerinde ortaya çıkabilecek değişikliler, tarım uygulamalarında meydana gelecek değişmeler ve yapılabileceklerin kavratılması hedeflenmiştir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Global değişklik (mevcut durum ve senaryolar) | | | 2 | Eşyalar ve insanların hareketliliği (Turizm ve ticaret) | | | 3 | İklimdeki değişmeler (mevcut durum ve senaryolar) | | | 4 | Azot çevrimindeki değişiklikler (mevcut durum ve senaryolar) | | | 5 | Habitat kayıpları ve bölünmeleri | | | 6 | İstilâcı Yabancı Türler | | | 7 | Bitki korumanın bugünkü durumu | | | 8 | Global değişimin kültür bitkilerine etkisi | | | 9 | Global değişim ve entomoloji | | | 10 | Global değişim ve hastalıklar | | | 11 | Global değişim ve yabancıotlar | | | 12 | Global değişim ve şehirlerde ortaya çıkan zararlılar | | | 13 | Global değişim ve orman ve meralarda zararlılara etkisi | | | 14 | Global değişikliğin zararlı etkilerinin azaltılması ve hazır olma | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Konu ile ilgili makaleler ve diğer yayınlar kullanılacaktır. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | | | | | | 3 | | | | 2 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 3 | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|