Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1908020508 | SANAT ESERLERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sanat eserini analiz ederken sanat eseri de dâhil çevrelerini görme ve değerlendirmenin amaçlandığı bu programda sanat eseri ve incelenmesi, sanatın gelişimi, çağdaş sanat akımları ve sanatsal üslupları ve Türk sanatı konularına yer verilmiştir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üye. Ebru KÖSE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etkinlik (müze, sergi vb.) gezilerine önem verilir. | 2 | Geziler aracılığı ile öğrencilerin sanat zevki ve estetik duygularını geliştirmeleri sağlanmaktadır. | 3 | Öğrencilerin gerçek eserlerden eser analizleri yapabilmelerine olanak sağlanmalıdır | 4 | Öğrenme-öğretme etkinliğinde disiplinler arası ilişkilendirme yapılır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşul yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrenciler, uygulama derslerinde kavramaya çalıştıkları sanatın elemanları (renk, değer, biçim, açık-koyu-orta, çizgi, doku, uzam-mekân) ve ilkelerini (bütünlük, ritim, zıtlık, örüntü, motif, oran-orantı, denge, vurgu, uyum) ünlü sanatçıların yapıtları üzerinde göstererek analiz eder. Sanat eserini analiz ederken sanat eseri de dâhil çevrelerini görmeyi ve değerlendirmeyi de öğrenirler. “Nasıl görmek gerektiğini öğrenmek” sanat eserlerini tanımayı amaçlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sanat eserinin yapısı | | | 2 | Sanat ve güzellik | | | 3 | Sanat eserinin toplumsal yönü | | | 4 | Estetik heyecan | | | 5 | | Sanat eserlerini betimleme | | 6 | | Sanat eserlerini çözümleme | | 7 | | Sanat eserlerini yorumlama | | 8 | | ARA SINAV | | 9 | Sanat eserlerini yargılama | | | 10 | | Estetik yargıları sanat kuramlarına göre değerlendirme | | 11 | | Sanat gelişim evrelerini ve sanat üsluplarını inceleme | | 12 | Çağdaş sanat akımları ve üslup özellikleri | | | 13 | Türk sanatı üslup özellikleri | | | 14 | | SINAV | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Estetik, yazar: İsmail Tunalı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 2 | 4 |
Gösterme | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|