Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 220301107112 | İDARİ COĞRAFYA | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İdari coğrafya derslerin idari taksimatların sahanın coğrafyasına uyup uymadığını tespit etmek veya idari taksimat yapılırken uyulması gereken başlıca temel unsurların neler olduğunun kazanılmasını sağlamak. İdari bölünüşlerin masa başında değil de arazide görerek sahaya uygulanmasını sağlamak, yerleşmelere il ve ilçe merkezliği gibi idari görevler verilirken sadece nüfus kriterinin yeterli olmadığı yerleşmenin coğrafi konumu ve fonksiyonel özelliklerine de dikkat edilmesi gerektiği, idari coğrafya ile ilgili her türlü teorik bilgi verilerek uygulamalarını yapmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Taner AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 İdari coğrafya derslerinde ampirik (gözleme deneye dayalı) ve kantitatif olarak açıklamalar yapabilir.
2 İdari coğrafya ile ilgili her türlü teorik bilgiye sahip olduğu için bu konularla ilgili kavramları tanımlayabilir.
3 Bir sahanın coğrafyasıyla ile ilgili her türlü bilgiye sahip olduğu için bu konuyla ilgili soruların çözümünü yapabilir.
4 İdari taksimatlardaki hatalar ve bu konuyla ilgili sorunları çözebilir.
5 Bu derste öğrenmiş olduğu her türlü bilgiyi uygulamalı olarak birçok alanda kullanabilir.
6 İdari taksimatla coğrafi bütünlüğün sağlanması yapılabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İdari coğrafya dersi ile idari bölünüşün coğrafi kriterlere ne ölçüde uyduğu veya idari bölünüşte coğrafyacılara düşen görevler ve idari bölünüş yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlara ne ölçüde uyulduğunun tespiti yapılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İdari coğrafyanın tanımı | | | 2 | İdari coğrafyanın coğrafi bilimler ve yönetim bilimleri içerisindeki yeri | | | 3 | İdari coğrafyanın araştırma konuları ve Türkiye’deki uygulama alanları. | | | 4 | Mülki idare bölümlemelerinin temelini oluşturan idari alanlar. | | | 5 | Köy idari alanları | | | 6 | Kentsel idari alanlar | | | 7 | Normal statüdeki il merkezlerinin kentsel idari alanları | | | 8 | Büyükşehir statüsündeki il merkezlerinin kentsel idari alanları | | | 9 | İlçe merkezlerinin kentsel idari alanları | | | 10 | Mülki idare bölümlemelerinin idari coğrafya analizi | | | 11 | İdari yönden işlevsiz olan bucak alanları | | | 12 | Kentsel yerleşme ve kentsel idari alanlar | | | 13 | Türkiye’deki kentsel yerleşmelerin idari coğrafya bakımından tasnifi | | | 14 | İl merkezi ve ilçe merkezi durumundaki kasaba yerleşmeleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özçağlar, A. (2005). Türkiye'de yerel yönetim birimlerinin idari coğrafya analizi. Coğrafi Bilimler Dergisi, 3(1), 1-25.
Ali Özçağlar, (2011), İdari Coğrafya, Ümit Ofset Matbaacılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|