|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180701802106 | KENTSEL AÇIK VE YEŞİL ALANLAR | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin kentsel açık ve yeşil alanları analiz etmeleri, değişimleri gözlemleyerek izlemeleri ve değerlendirmeleri için gerekli bilgi, yetenek ve bakış açısının kazandırılmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kentsel açık ve yeşil alan sistemlerini, tiplerini sınıflandırabilir ve analiz edebilir. | 2 | Kentsel peyzajın değişimini gözlemler, izler ve değerlendirir. | 3 | Kentsel yeşil alanlar ilgili yasal çerçeveyi bilir. | 4 | Kent ve kentsel yeşil alanlarla ilişkili kavramları öğrenir ve kullanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kent içi açık yeşil alanların sınıflaması ve ekolojik işlevleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenenlerin anlatımı | Anlatım | | 2 | Kent olgusu, kentleşme, kentlilik kavramları, kentsel alanların nüfus ve yoğunluk değişimi, kentleşme sorunları | Anlatım; Tartışma | | 3 | Kentsel açık-yeşil alanların gelişiminin tarihçesi | Anlatım; tartışma | | 4 | Kentsel yeşil alan sistemleri-yeşil kuşak-yeşil kama-yeşil örgün | Anlatım | | 5 | Park kavramı, parkların tarihçesi, park sınıfları ve standartları | Anlatım | | 6 | Park yönetimi ve Ülkemizden ve dünyadan park tasarımı ve yönetimi örnekleri | Anlatım | | 7 | Tematik parklar, Avrupa kentlerinden tematik parklara örnekler | Anlatım | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Botanik bahçesi kavramı-Avrupa kentlerinden botanik bahçelerine örnekler | Anlatım | | 10 | Kent meydanları, yaya bölgeleri, mezarlıklar ve yeşil ilişkisi | Anlatım | | 11 | Konut ve komşuluk ölçeğinde yeşil alanlar-bahçe kavramı | Anlatım | | 12 | Kentsel yeşil alanlarla ilişkili değerler (Kentsel hafıza, kimlik, miras, genius-loci, aidiyet)- Ödev sunumu | | | 13 | Kentsel yeşil alanlarla ilgili yasa ve düzenlemeler- Ödev sunumu | Anlatım | | 14 | Rekreasyon sosyolojisindeki değişiklikler-Değişen yaşam biçimleri ve buna bağlı olarak değişen yeşil alan kullanımları- Ödev sunumu | Anlatım | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | "Wrede, S. Adams, W.H. 1991. Denatured Visions, The Museum of Modern Art, New York "
Garwin, A. Berens, G. Urban parks and open Space, Urban Land Institute
Keleş, R., 1990. Kentleşme Politikası, İmge yayınları
Keskinok, Ç. 1998 Güvenpark ve Güvenanıtı Üzerine Gözlemler, Mimarlık, 284;39
Kıray, M.B. 1998. Kentleşme Yazıları, Bağlam yayınları
Sakowicz, H., 1998. Bahçelerin ve Parkların Tarihi, Dost kitabevi
Sargın, G.A. Ankara'nın Kamusal Yüzleri, İletişim yayınları
Tate, A. 2003. Great City Parks, Spon Press
Tekeli, i., Kent planlaması Konuşmaları, TMMOB yayınları
Uludağ, Z., "Cumhuriyet Döneminde Rekreasyon ve Gençlik Parkı örneği" 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | | 2 | | 4 | | 3 | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ2 | 2 | 3 | | 2 | | 4 | | 3 | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ3 | 2 | 3 | | 2 | | 4 | | 3 | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ4 | 2 | 3 | | 2 | | 4 | | 3 | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|