|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701208110 | YABANİ VE EGZOTİK MEYVELER | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yabani ve ekzotik meyveler (alıç, üvez, dut, kızılcık, yalancı iğde, karayemiş, sandal ağacı, kızamık, iğde, mürver) konusunda öğrencilere temel bilgileri vermektir. Bu amaçla bu türlerin orijini, diğer meyve türlerinde farklılıkları, türlerin dünya üzerinde dağılımı, dünya üretimi, kullanılan çeşitler, ekolojik istekleri (iklim ve toprak istekleri), çoğaltma şekilleri, tozlanma ve döllenme biyolojileri, ıslah çalışmalarında göz önüne alınan hususlar, bahçe tesisi, yönetimi, örtü altı yetiştiricilik gibi konuların verilmesi amaçlanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yabani meyveler ve ekzotik meyveler konusunda elde edilen genel bilgileri çiftçilere aktarabilirler. | 2 | Yabani ve ekzotik meyve türlerinin diğer türlerden farklılıkları, yetiştiricilik şekilleri bu dersin temel konularından birisidir. Bu amaçla özellikle modern yetiştiricilik şekilleri konusunda verilecek bilgiler dersin temel konularından birisini oluşturacaktır. Öğrenciler bu bilgileri çiftçilere aktarabilir. | 3 | Telli terbiye sistemi, örtü altı yetiştiriciliği, fide ve fidan üretimi gibi konularındaki bilgilerini çiftçilere aktarabilir. | 4 | Çiftçilerin daha verimli ve daha kaliteli yabani ve ekzotik meyve yetiştirmelerini sağlayabilirler. | 5 | Öğrenciler yabani ve ekzotik meyvelerin fizyolojik özelliklerini kavrar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yabani ve ekzotik meyvelerin sınıflandırılması ve diğer meyve türlerinden farklılıkları. Yabani ve Ekzotik meyvelerin dünya ekonomisindeki yeri. Alıç Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Üvez Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Dut Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Kızılcık Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Kızamık Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Yalancı iğde Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). İğde Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Karayemiş Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Sandal ağacı Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi). Mürver Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi).Yabani ve Ekzotik meyvelerin insane sağlığına etkileri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yabani ve ekzotik meyvelerin sınıflandırılması ve diğer meyve türlerinden farklılıkları | | | 2 | Yabani ve Ekzotik meyvelerin dünya ekonomisindeki yeri | | | 3 | Alıç Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 4 | Üvez Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 5 | Dut Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 6 | Kızılcık Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 7 | Kızamık Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 8 | Yalancı iğde Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 9 | İğde Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 10 | Karayemiş Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 11 | Sandal ağacı Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 12 | Mürver Yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu, ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak, bahçe yönetimi) | | | 13 | Yabani ve Ekzotik meyvelerin insane sağlığına etkileri | | | 14 | Yabani ve Ekzotik meyvelerin insane sağlığına etkileri | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Agaoglu, Y.S., 1991. Üzümsü Meyveler. Ankara Üniv. Ziraat Fak., Yayın No:67. 210 s., Ankara.
N.V. Allen., J. Harrison. 2010. Exotic fruits. Springer Verlag USA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|