Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701207109 | KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kesme çiçeklerin yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Berna DOĞRU ÇOKRAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kesme çiçekler hakkında genel bilgi sahibi olur. | 2 | Önemli kesme çiçek türlerinin yetiştirme tekniklerini öğrenir. | 3 | Kesme çiçeklerin çoğaltma teknikleri öğrenir. | 4 | Kesme çiçeklerin hasat sonrası teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Mezun olan öğrenciler iç mekan bitkilerinin ve kesme çiçeklerin bakımını yapabildikleri, üretebildikleri, tanıdıkları için seralarda çalışabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste kesme çiçeklerin genel özellikleri, kesme çiçekler için doğal ve yapay ışıklandırma yöntemleri, sulama, uygun sulama teknikleri, uygun sıcaklık, sıcaklık, nem, bitki türlerinin isimleri ve sınıflandırılması, hastalık ve zararlıları anlatılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kesme çiçeklerin tanımı ve sınıflandırılması | | | 2 | Türkiye ve dünyada kesme çiçek üretim ve ticareti | | | 3 | Kesme çiçeklerin yetiştirme teknikleri | | | 4 | Karanfil yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 5 | Kasımpatı yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 6 | Gül yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 7 | Gerbera yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Lilyum yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 10 | Glayöl yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 11 | Frezya yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 12 | Lale yetiştirme teknikleri ve hasat sonrası uygulamaları | | | 13 | Öğrenci ödevleri ve sunular | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | Genel Tekrar
| | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Güçlü,K.,1993.İç Mekan Bitkileri
Çelem, H., Arslan M., 1995. İç Mekan Bitkileri
ATATÜRK BAHÇE KÜLTÜRLERİ ARAŞ. ENT., 1982; ÖNEMLİ KESME ÇİÇEKLERİN YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|