|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701206107 | İÇ MEKAN SÜS BİTKİLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste iç mekan süs bitkilerinin ve kesme çiçeklerin genel özellikleri, iç mekan bitkileri ve kesme çiçekler için doğal ve yapay ışıklandırma yöntemleri, sulama, uygun sulama teknikleri, uygun sıcaklık, sıcaklık, nem, bitki türlerinin isimleri ve sınıflandırılması, hastalık ve zararlıları anlatılır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Ogr. Uyesi Mehmet Ramazan BOZHUYUK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler iç mekan süs bitkilerini ve kesme çiçekleri tanıyabilirler. | 2 | Öğrenciler iç mekan bitkilerini ve kesme çiçekleri üretebilirler. | 3 | Öğrenciler iç mekan bitkilerinin ve kesme çiçeklerin bakımını yapabilirler. | 4 | Mezun olan öğrenciler iç mekan bitkilerinin ve kesme çiçeklerin bakımını yapabildikleri, üretebildikleri, tanıdıkları için seralarda çalışabilirler | 5 | İç mekanlarda bitki tanzimi yapabilirler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İç mekan süs bitkileri ve kesme çiçeklerin genel bakım kuralları. İç mekan süs bitkilerinin ve kesme çiçeklerin kullanımı ve düzenlemesi. Hastalık ve zararlılar. Üretim metotları. Önemli iç mekan bitkileri(Abutilon, Acalypha, Achimines, Adiantum, Aechmea, Aeonium, Aeschynanthus, Agapanthus, Agave, Aglaonema, Alocasia, Aloe, Ampelopsis,Ananas, Anthurium). Aphelandra, Aralia, Araucaria, Ardisia, Asparagus, Aspidistra, Asplenium, Begonia, Beloperone, Bilbergia, Bougeinvillea, Browallia, Brunfelsia, Cacti, Caladium. Calathea, Calceolaria, Callisia, Camellia, Campanula, Canna, Capsicum, Ceropegia, Collinia, Chamaerops, Chlorophytum, Cissus, Clerodendrum, Clivia, Cocos, Codiaeum hakkında bilgi sahibi olmak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İç mekan süs bitkileri ve kesme çiçeklerin genel bakım kuralları | | | 2 | İç mekan süs bitkileri ve kesme çiçeklerin genel bakım kuralları (devam) | | | 3 | İç mekan süs bitkilerinin ve kesme çiçeklerin kullanımı ve düzenlemesi | | | 4 | Hastalık ve zararlılar | | | 5 | Üretim metotları | | | 6 | Üretim metotları(devam) | | | 7 | Önemli iç mekan bitkileri(Abutilon, Acalypha, Achimines, Adiantum, Aechmea, Aeonium, Aeschynanthus, Agapanthus, Agave, Aglaonema, Alocasia, Aloe, Ampelopsis,Ananas, Anthurium) | | | 8 | Aphelandra, Aralia, Araucaria, Ardisia, Asparagus, Aspidistra, Asplenium, Begonia, Beloperone, Bilbergia, Bougeinvillea, Browallia, Brunfelsia, Cacti, Caladium | | | 9 | Calathea, Calceolaria, Callisia, Camellia, Campanula, Canna, Capsicum, Ceropegia, Collinia, Chamaerops, Chlorophytum, Cissus, Clerodendrum, Clivia, Cocos, Codiaeum | | | 10 | Coleus, Columnea, Cordyline, Crassula, Crossandra, Cryptanthus, Cycas, Cyclamen, Cyperus, Diffenbachia, Dizygotheca, Dracaena, Echeveria, Episcia, Erica, Euphorbia | | | 11 | Fatsia, Ficus, Fittonia, Fuchsia, Gardenia, Gasteria, Guzmania, Gynura, Hedera, Hibiscus, Hippeastrum, Howea, Hoya, Hydrangea, Hypoestes, Impatiens | | | 12 | Iresine, Jacobinia, Kalonchoe, Maranta, Medinilla, Monstera, Neoregelia, Nerium, Nertera, Orchid, Pelargonium, Pellaea, Peperomia, Philodendron, Phoenix, Pilea
| | | 13 | Platycerium, Primula, Punica, Rhododendron, Rhoeo, Saintpoulia, Sanchezia, Sansevieria, Saxifraga, Schefflera, Scirpus, Senecio, Setcreasia, Sinningia, Smithiantha, Solanum | | | 14 | Sparmannia, Spathiphyllum, Strelitzia, Stephanotis, Streptocarpus, Syngonium, Tillansia, Thunbergia, Tradescantia, Veltheimia, Vinca, Vriesa, Yucca, Zebrina, Zygocactus | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Güçlü,K.,1993.İç Mekan Bitkileri.
Çelem, H., Arslan M., 1995. İç Mekan Bitkileri. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 13 | 13 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|