Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201002111 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının mesleki yaşamları boyunca karşılaşacakları durumlara ve sorunlara eğitim psikolojisinin kuramsal çerçeveleri ve ampirik verileri aracılığı ile bilimsel bir bakış açısından yaklaşmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim psikolojisinin kapsamını ve araştırma alanlarını kavrar. | 2 | Eğitim Psikolojisi'ndeki kuramsal yaklaşımları bilir ve aralarındaki farkları değerlendirir. | 3 | Eğitim, gelişim, öğrenme ile ilgili temel kavramları doğru kullanır. | 4 | Eğitim psikoloijsindeki araştırma yöntemlerini bilir | 5 | Eğitim alanında karşılaşılan sorunlara eğitim psikolojisi bakış açısı ile çözümler üretebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders içeriği, eğitim psikolojisinin temel konuları, araştırma yöntemleri, gelişim psikolojisinin temel kuramları ile öğrenme psikolojisinin temel kuramları olan davranışçılık, bilişsel davranışçı kuramlar ve bilişsel kuramlardan oluşmaktadır. Ayrıca öğrenme de bireysel farklılıklar ve motivasyon konuları işlenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim Psikolojisine Giriş | | | 2 | Gelişimin Doğası | | | 3 | Bedensel ve Psikomotor Gelişim | | | 4 | Bilişsel Gelişim | | | 5 | Dil Gelişimi | | | 6 | Kişilik Gelişimi | | | 7 | Öğrenme Psikolojisine Giriş | | | 8 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | | | 9 | Sosyal Öğrenme Kuramı | | | 10 | Gestalt ve İnsancıl Öğrenme Yaklaşımı | | | 11 | Bilgiyi İşleme Modeli | | | 12 | Bloom'un Tam Öğrenme Modeli | | | 13 | Yapılandırmacı Eğitim Modeli | | | 14 | Örnek Sınıf Uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eğitim Psikolojisi, Ed. Binnur Yeşilyaprak, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2022.
Ayhan Aydın, Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Basım Yayım, İstanbul, 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|