Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005136 | BİLGİ FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin bilgi felsefesinin konularını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kazım Yıldırım |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilgi felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | 2 | Bilginin olanağı, kaynağı, sınırları ve kesinliği ile ilgili sorunları tartışabilir. | 3 | Bilgi ve inanç ayrımını yapabilir. | 4 | Doğruluk sorunu üzerine düşünebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilginin mahiyeti hakkında genel yaklaşımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konuya giriş | Yok | Yok | 2 | Suje ve objenin özellikleri | Yok | Yok | 3 | Bilginin çeşitli karakterleri | Yok | Yok | 4 | Bilgi çeşitleri | Yok | Yok | 5 | Suje-obje ilişkilerinden ortaya çıkan bazı teoriler | Yok | Yok | 6 | Bilgide doğruluk, yanlışlık, gerçeklik | Yok | Yok | 7 | Ara sınav | Yok | Yok | 8 | Mantık ve gerçek bilgi | Yok | Yok | 9 | Gerçek bilginin özelliği | Yok | Yok | 10 | Bilginin değeri problemi | Yok | Yok | 11 | Doğru bilginin imkanı | Yok | Yok | 12 | Doğru bilginin imkansızlığı | Yok | Yok | 13 | Bilginin kaynağı | Yok | Yok | 14 | Rasyonalizm, ampirizm ve sezgici görüş | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yıldırım, K., Felsefe Yurt Renkleri 2011 Ankara
Popper, K.R., Daha iyi bir dünya arayışı, Yapı Kredi Yayınları 2001, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 3 | 4 | 12 |
Derse Katılım | 5 | 7 | 35 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Performans | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|