|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108210 | PREHİSTORYA - II | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eskiçağ’da Mezopotamya ve Mısır tarihi ile ilgili gerekli bilgi ve belgeleri sunmak.
Eskiçağda Mezopotamya ve Mısır’da kurulan devletlerin ve medeniyetlerin, siyasi, sosyal, ekonomik ve askeri durumlarını vermek.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Mezopotamya’nın dünya tarihindeki yerini öğrenebilirler. | 6 | Mezopotamya uygarlıklarının dünya medeniyetine katkılarını değerlendirebilirler. | 7 | Mısır’ın dünya tarihindeki yerini öğrenebilirler. | 8 | Antik Mısır’ın dünya medeniyetine katkısını değerlendirebilirler. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Mezopotamya’nın coğrafi konumunu ve Sümer, Akad, Babil ve Asur sitelerinin birer devlet haline gelişi ortaya konularak, Mısır’ın coğrafi konumu ve tarih içersindeki yeri vurgulanıp, ayrıca Mısır’da siyasi hakimiyetin safhaları ele alınacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mezopotamya‘nın coğrafi sınırları, Fırat ve Dicle nehirlerinin bölgenin siyasi gelişimi üzerindeki etkileri. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Mezopotamya tarihinin kaynakları. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Sümerlerin tarih sahnesine çıkışları. Sümerlerin kökeni ile ilgili tartışmalar. Siyasi ve kültürel yapıları. Yazının icadı ve tarihin başlangıcı. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Akad sitesinin gelişimi. Akadların bir imparatorluk haline yükselmeleri. Mezopotamya’da devlet fikrinin gelişimi. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Babil sitesinin gelişimi. Hammurabi döneminde Babil’de merkezi devlet yapılanması. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | İdari, hukuki ve askeri alanda yapılan yenilikler. Babil’in çöküşü. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Asur sitesinin öne çıkması. Asurluların Mezopotamya, Suriye ve Anadolu’da hakimiyet sağlaması. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Mezopotamya kültür ve medeniyeti. Mezopotamya’da din ve hukuk ve ekonomik yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Mısır’ın coğrafi sınırları. Mısır tarihinin kaynakları. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Mısır’da ilk imparatorluk devri. Tinitler devri. Hiksos göçleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Yeni imparatorluk devri. Ramses krallar dönemi. Hitit-Mısır mücadeleleri dönemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Son imparatorluk devri. Ege göçleri ve sonuçları. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Mısır’da sosyal, ekonomik ve dini yapı. Mısır kültür ve uygarlığı. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ekrem Memiş, Eskiçağ Tarihi, Konya, 2006.
Recep Yıldırım, İlkçağ Medeniyetleri, Ankara 2004
Afet İnan, Mısır Tarihi, Ankara 1967.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|