|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300106208 | OSMANLI DİPLOMATİKASI - II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’ndeki yazı çeşitlerini, kurumlar arası yazışma usulleri, kurumların kullandığı dil ve terminoloji ile kullanılan el yazılarını iyi derecede tanıyabilme ve okuyabilmedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Osmanlı Devleti’nin XIX. Yüzyıl diplomatik diline hakim olma | 7 | XIX. Yüzyılın ikinci yarısında rika hattıyla yazılan belgeleri iyi derecede okuyabilir | 8 | Ferman, berat, ilam ve benzeri diplomatik terminolojiyi bilir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kurumların kullandıkları yazıların ve terminolojinin ne mana ifade ettiği öğretilecektir. Osmanlı kurumları arası yazışmalardan bol miktarda örnekler okutulacaktır. Başta matbu ve daha sonra rika, sülüs ve talik yazılarından oluşan örnek belgeler öğrencilere okutulacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | XIX. yüzyıl Osmanlı diplomatikası hakkında genel bilgi verilmesi. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde kurumla arası yazışmalar ve kullanılan yazı çeşitleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Rika yazma örneklerini öğrencilerle beraber okuyup, anlaşılmayan kelimeleri sözlük yardımıyla araştırılması. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | XIX. yüzyılda yazılan basit diplomatik yazışmaların okunması. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Diplomatik yazışmalarda XIX. Yüzyılda kullanılan dilin özellikleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Örnek okumalar, | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Örnek okumalar, | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kurumlar arası resmi yazışma örnekleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | XIX. yüzyılda kullanılan el yazmaları ve çeşitleri, | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Sülüs ve talik yazıların tanıtımı, | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Sülüs ve talik harflerle yazılmış el yazılarını okumak, | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Örnek okumalar, | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Örnek okumalar, | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Jan Reychman/Ananıasz Zajaczkowskı, Osmanlı –Türk DiplomatikasıEl Kitabı, çev. M.Fethi Atay, İstanbul 1993.
- Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I-II, Ankara 2000.
- Şemseddin Sami, Kamus-ı Türkî, İstanbul 1978.
- Y. İhsan Genç/Heyet, Başbakanlık Osmanlı Arşivi Rehberi, 1992.
- Muallim Naci, Lügat-ı Naci, İstanbul 2006.
- Hüseyin Nazım Paşa, Ermeni Olayları Tarihi I-II, Ankara 1998.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|