|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300105107 | ORTADOĞU TARİHİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders temelde Ortadoğu tarihinde etkin rol oynayan aktör ve faktörler ile, ABD, Türkiye, Israil, Suudi Arabistan, Mısır ve İran gibi önemli aktörlerin tarihi süreçleri şekillendirmesi sonucunda ortaya çıkan gelişmeler üzerinde odaklanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Ortadoğu siyasi tarihinin gelişimini anlayabilecektir. | 7 | ABDAB’nin Ortadoğu’da girmiş olduğu çıkmazları eleştirebilecektir. | 8 | Arap-İçatışmaları ve küresel terörle savaş süreçleri üzerinde araştırma çalışması yapabilecektir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders esas olarak 20nci Yüzyıl başından bugüne kadar gelen bir süreçte Ortadoğu’da ortaya çıkan gelişmelere odaklanmıştır. Bu bağlamda, önce Osmanlı İmparatorluğunun çöküşü ve onu izleyen Sevr Antlaşması ile Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreçlerini tartışmakta; Levanten bölgesinde oluşturulan Manda yönetimleri ve iki dünya savaşı dönemindeki gelişmeleri analiz etmekte; son olarak, Israil devletinin 1948’de kuruluşundan itibaren ortaya çıkan Israil-Arap savaşları ile son yıllarda gelişen “Arab Baharı” süreçlerine odaklanmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Konuya genel bakış ve yaklaşımların sunumu | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İslamın doğuşu ve Birinci Dünya Savaşı | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Ortadoğu’da Bağımsız Devletler | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Milliyetçilik Çağı | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Arap-Israil Savaşları | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Iran Devrimi | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Körfez Savaşları ve Ötesi | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ekonomik Gelişmede Güçlükler | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Devletler ve Karşıtları | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Demokrasi sorunu ve Ortadoğu’da karşılaşılan Güçlükler | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Ödevlerin Sunumu | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Sınav öncesi tekrar ve tartışma | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Dönemin Genel Değerlendirmesi | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Textbooks: Ernest Tucker, The Middle East in Modern World History, Pearson, 2013.; William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Agora Yay., 2008; Tuncay Öğün, Cizreli İzzeddin Şir Bey ve İsyanı, İstanbul: Yeditepe Yay., 2010. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|