|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300103105 | TÜRK MİTOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türk Mitolojisinin ana hatlarını kavrama, Türk mitolojisini oluşturan önemli konuların yanı sıra Türk mitolojisinin önemli metinleri hakkında bilgi sahibi olma | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Emin Nuri SALMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 5 | Türk mitolojisi ve diğer mitolojiler arasındaki farkların farkında olur. | 6 | Türk mitolojisi ve kültürel yapının arka planı hakkında bilgi sahibi olur. | 7 | Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir. | 8 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk Mitolojisinin içeriği ve özelliklerini kavrama, Türk mitolojisinde önemli yere sahip olan sayı, hayvan ve renk gibi unsurları bilme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mit, Mitoloji, Ritüel ve mitoloji ile ilgili temel kavramların tanıtımı | Okuma, kritize etme | | 2 | Mitoloji, Animizm, Fetişizm | Okuma, kritize etme | | 3 | Mit ve Din ilişkisi | Okuma, kritize etme | | 4 | Şamanizm ve Türk Mitolojisi | Okuma, kritize etme | | 5 | Türk Mitolojisinin temel özellikleri | Okuma, kritize etme | | 6 | Türk Mitolojisini diğer mitolojilerden ayıran özellikler | Okuma, kritize etme | | 7 | Mitolojik Metinler: Destanlar | Okuma, kritize etme | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yaratılış Mitleri: Altay Yaratılış Efsaneleri | Okuma, kritize etme | | 10 | Türeyiş Mitleri: Uygur Destanı ve Oğuz Kağan Destanı | Okuma, kritize etme | | 11 | Türk Mitolojisi ve totemizm | Okuma, kritize etme | | 12 | Türk Mitolojisi ve hayvanlar: Kurt, at, kartal vs. | Okuma, kritize etme | | 13 | Türk mitolojisi ve renkler: sarı, kırmızı, siyah vs. | Okuma, kritize etme | | 14 | Türk Mitolojisi ve Sayılar | Okuma, kritize etme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fuzuli Bayat, Mitolojiye Giriş, İstanbul: Ötüken Neşriyat, 2007. 2- Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2002. Muharrem Ergin, Oğuza Kağan Destanı, İstanbul 1988.Emel Esin, Türk Kozmolojisine Giriş, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2001. Abdulkadir İnan, Makaleler ve İncelemeler, Ankara 1968.Abdulkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara 2006. Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, 1-2, Ankara 1998. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|