|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300102208 | TÜRK - İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİ - II | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türklerin İslamiyeti kabulünün ardından inanç ve fikri anlamda ortaya çıkan değişimlerin Türk yaşantısı ve kültüründeki etkilerin incelenebilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Emin Nuri SALMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | İlk Müslüman Türk Devletleri Kültür ve Medeniyetini kavrayabilme . | 7 | Türklerin İslam Kültür ve Medeniyetine Katkılarını analiz edebilme. | 8 | Türklerin Dünya Kültür ve Medeniyetine Katkılarını analiz edebilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu Devletlerinin İslam Medeniyetine katkılarının açıklanabilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Devlet Teşkilatına genel bakış | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Merkez/Saray Teşkilatı | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Taşra Teşkilatı | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Askeri Teşkilat/Ordu Teşkilatı | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Adalet Teşkilatı | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde iktisadi Hayat. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde İctimai Hayat. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde kültürel faaliyetler. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Karahanlılar, Gazneliler ve Büyük Selçuklular Devrinin önemli İlim adamları | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Mimari | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | İlk Müslüman Türk Devletlerinde Sanatsal faaliyetler | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | İlk Türk-İslam Devletlerinin İslam Medeniyetine katkıları | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | İlk Türk-İslam Devletlerinin İslam Medeniyetine katkıları | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. . Zeydan, Corci (çev. Z. Meganiz) (1328/19..), İslam Medeniyeti Tarihi (IV Cilt), İstanbul (Osmanlıca). 2. Göde, Kemal,(1992) Türk-İslam Kültür ve Medeniyeti, Kayseri. 3. Kafesoğlu, İbrahim, (1957), Türkler ve Mededeniyet, Ankara. 4. Taneri, Aydın, (1975), Türk Devlet Geleneği (Dün ve Bugün), Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|