|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300102207 | DOĞU AVRUPA TÜRK KAVİM VE DEVLETLERİ - II | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Doğu Avrupada kurulan Türk devletlerinin siyasi ve askeri yapılarının tanıtılması. İktisadi ve kültürel yapılarının tanıtılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Emİn Nuri SALMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yaparak, dönemin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel parametrelerini doğru okuyabilme | 7 | Türk Devlet ve Medeniyet Tarihini doğru değerlendirip günümüz Türk Devlet yapısı ile ilişkilendirebilme | 8 | Mesleki terminolojiye hâkim olarak dönemin kavramlarını doğru tanımlama |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Avrupa Hun Devleti sonrası Doğu Avrupa'da kurulmuş Türk Kavim ve Devletleri'nin siyasi ve sosyal yönleriyle incelenmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İtil (Volga) Bulgar Devleti ( Bulgarlar'ın kökeni ,kurulduğu coğrafya ve siyasi ilişkileri) | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İtil Bulgarları'nın İslamiyeti kabul etmeleri | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Tuna Bulgarları ( Kurulduğu coğrafya ve siyasi ilişkileri) | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Peçenekler ( Kökenleri, hakimiyet alanları, Peçenek-Rus ilişkileri, Peçenek-Bizans ilişkileri) | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Peçenekler (Malazgirt'te Selçuklu safında yer alma, Kuman-Kıpçak baskını ve sona erme, Peçenek kültürü) | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Kuman-Kıpçaklar ( Kökenleri, Deşt-i Kıpçaka doğru ilerleme, Balkanlar'a akınlar, Ruslarla ilişkiler) | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Kuman-Kıpçaklar (Kuman- Kıpçakların müstakil hayatlarının sonu, Tarihi rolleri, Codex Cumanicus) | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | ara sınav | | | 9 | Uzlar (Oğuzlar) | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Altın Ordu Kağanlığı ( Kağanlığın Türk kimliği, Kurulduğu coğrafya, siyasi ilişkiler) | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Kazan Hanlığı , Kasım Hanlığı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Kırım Hanlığı (Coğrafi durumu, ekonomik ve stratejik önemi, hanlığın Kuruluşu, Osmanlı'ya bağlanışı) | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Kırım Hanlığı ( Kırım-Rus ilişkileri ve yıkılış) | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Astarhan Hanlığı | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İbrahim Kafesoğlu,Türk Milli Kültürü,Akdes Nimet Kurat,XIV-XVIII.yüzyıllarda Karadenizin Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri,Ahmet Taşağıl, Kök Tengri'nin Çocukları(Avrasya Bozkırlarında İslam Öncesi Türk Tarihi),Gyula Nemeth, Hunlar ve Tanrının Kılıcı Atilla, Bahaeddin Ögel, Hun İmparatorluğu I-II, Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Türk Dünyası El Kitabı, Haritalar ( Avrupa Haritaları, Göç yollarını gösteren siyasi haritalar ve diğer görsel malzeme (fotoğraf v.s.). | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|