|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300101108 | TÜRK - İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİ - I | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İslamiyet’in ve Türk-İslam Kültürü'nün Dünya tarihindeki yeri ve neden olduğu değişiklikleri örnekleri ile beraber incelemektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Emin Nuri SALMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | İlk dönemlerinden itibaren İslam Kültür ve Medeniyetinin oluşumunu özetleyebilme. | 7 | İslam Kültür ve Medeniyetinin dinamiklerini belirtebilme. | 8 | İslam Kültür ve Medeniyetinin dünya kültürüne etkilerini analiz edebilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İslam toplumunun oluşum sürecini, siyasi, idari, toplumsal ve ekonomik yapılanma ve kurumlaşmasını, toplumsal yapısını, bilimsel ve düşünsel gelişimini, mimari, sanat ve edebiyat alanlarındaki üretimi, Türklerin İslamiyeti kabulüyle meydana gelen Türk İslam sentezinin açıklanabilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İslâm Medeniyetinin doğduğu ortam ve İslam Medeniyetinin Kaynakları | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İslam Medeniyetinin Gelişim Aşamaları ve Manevi Dinamikleri | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | İslâm fütuhatı ve nedenleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | İslam Medeniyetinde İdari Yapı | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | İslam Medeniyetinde Sosyal ve Ekonomik Hayat | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | İslam Medeniyetinde Eğitim ve Öğretim/ Kitap ve Kütüphaneler | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | İslam Medeniyetinde İlmi Hayat ( Din Bilimleri/Fen ve Sağlık Bilimleri) | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İslam Medeniyetinde Sanat ve Mimari /Şehircilik | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | İslam Medeniyetinde Vakıf Kurumları ve Önemi | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | İslam Medeniyetinde Türkler’in etkisi | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | İslam Medeniyetinde Fütüvvet ve Ahilik | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | İslam Medeniyetinin Batı Medeniyetine Etkileri | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | İslam Medeniyetinin Diğer Medeniyetlere (Hint, Çin, Rus) Etkileri | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. İ. Sarıçam-S. Erşahin, (2013) İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara. 2. Barthold, W.-Köprülü F. (1977) İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara. 3. Danişmend, İ. Hami, (1974), Garb Menbalarına Göre İslam Medeniyeti, İstanbul. 4. Zeydan, Corci (çev. Z. Meganiz) (1328/19..), İslam Medeniyeti Tarihi (IV Cilt), İstanbul (Osmanlıca) 6. Yetkin, S. Kemal, (1954) İslam Sanatı Tarihi, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|