Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20150102002105 | BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİNE GİRİŞ | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere; modern bilime temel teşkil eden ilkçağ uygarlıklarına dair gelişmelerden başlayarak Ortaçağ dünyasının doğu ve batı yüzünü bilimsel ve teknolojik gelişmeler boyutuyla tanıtarak bu konularla ilgili çalışmaları tartışabilecek alt yapıyı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Ömer Rıza Akgün |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim, Teknoloji ve Bilim Tarihi kavramlarını tanır. | 2 | İlkçağlardan Rönesans'a bilimsel gelişmenin seyrini analiz eder. | 3 | Bilimsel gelişme üzerindeki etkin unsurlar hakkında tartışır. | 4 | Bilimin gelişimine olumlu ve olumsuz etki eden unsurların farkına varır. | 5 | Bilim tarihini dün, bugün ve gelecek bağlamında değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim, teknoloji ve bilim tarihi kavramlarından başlanarak, bilime temel olacak bilgi toplama aşamasını oluşturan Eskiçağ'da Mısır, Çin, Hint, Mezopotamya, Orta Asya, Anadolu medeniyetlerinde ilk bilimsel ve teknolojik bulgu ve pratikler incelenir. Ardından evreni açıklamaya yönelik akılcı sistemlerin kurulduğu Yunan dönemi irdelenir. Son olarak; büyük kısmı Yunan felsefesi ile dinsel dogmaları bağdaştırma çabasıyla geçen Ortaçağ Avrupası ile yine Ortaçağ'da bilimsel çalışmalarının parlak dönemini yaşayan İslam Dünyası, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri ele alınır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim, teknoloji ve bilim tarihi kavramları | | | 2 | Bilim Tarihi Kavramı | | | 3 | Çin'de Bilim ve Teknoloji | | | 4 | Mısır'da Bilim ve Teknoloji | | | 5 | Mezopotamya'da Bilim ve Teknoloji | | | 6 | Hint'te Bilim ve Teknoloji | | | 7 | Anadolu'da Bilim ve Teknoloji | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Orta Asya'da Bilim ve Teknoloji | | | 10 | Aztek, İnka ve Maya Uygarlıkları | | | 11 | Antik Yunan'da Bilim ve Teknoloji | | | 12 | Roma Dönemi Bilim ve Teknoloji | | | 13 | Ortaçağ'da Avrupa'da Bilim ve Teknoloji | | | 14 | Ortaçağ'da İslâm Dünyası'nda Bilim ve Teknoloji | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Ronan, C. A. (2003). Bilim Tarihi: Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Çev: Ekmeleddin İhsanoğlu, Feza Günergun, Ankara: Tübitak Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|