Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 150400307114 | ULUSLARARASI ENERJİ POLİTİKALARI | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin enerji alanını olduğu kadar uluslararası ilişkiler ve siyasal gelişmeleri de etkileyen enerji politikaları konusunda dünya ve ülke bazında genel kriteri ve etken faktörleri değerlendirmelerini ve geçmiş deneyimler gözönüne alınarak gelecek vizyonu oluşturabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üy. Süleyman TEMİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Enerji politikalarına ilişkin temel kavram ve kriterleri tanımlayabilirler. | 2 | Enerji dünyasına ilişkin genel bir bakışa sahip olurlar. | 3 | Türkiye'nin enerji kaynaklarına ilişkin genel bir bakışa sahip olurlar. | 4 | Geleceğe ilişkin enerji projeksiyonunu değerlendirebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Düzenlemeler, devlet politikaları ve doğal kaynakların kullanımı arasındaki ilişki uluslararası hukuk çerçevesinde incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Temel kavramlar ve Literatür | | | 2 | Uluslararası Siyaset ve Güvenliği Belirleyen bir Faktör olarak Enerji | | | 3 | Arz-Talep ve Fiyat Politikaları | | | 4 | Enerji Kaynaklarını Devletleştirme Politikaları | | | 5 | Geleneksel Olmayan Enerji Kaynakları | | | 6 | Rejim Tipi ve Enerji Politikaları Arasındaki İlişki | | | 7 | Tüketici Ülke Politikaları: ABD, Avrupa ve Japonya Örnekleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Üretici Ülke Politikaları: OPEC ve Diğerleri | | | 10 | Körfez Jeopolitiği ve Enerji Güvenliği | | | 11 | Enerji Tüketiminde Öne Çıkan Yeni Ülkeler: Çin, Hindistan vd. | | | 12 | Enerji Nakil Hatları ve Küresel Politikalar; Nükleer Enerji | | | 13 | Yenilenebilir Enerjide Gelişmeler ve Jeopolitik Etkileri, Enerji ve Çevre Politikaları | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çomak, H. Sancaktar, C. ve Yıldırım, Z. (2015) Enerji Diplomasisi, Beta Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | | | | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | | 3 | | | | 4 | | | | | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | | 3 | | | | 4 | | | | | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | | 3 | | | | 4 | | | | | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|