Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 150400306101 | SAYISAL YÖNTEMLER | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin iş dünyasında karşılaşacakları üretim, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, planlama, stok yönetimi gibi farklı fonksiyonlara ait problemleri ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki teknikleri kullanarak modelleyebilmeleri, çözebilmeleri, ve çözümü yorumlayarak işletmelerin alacakları kararlara yardımcı olabilmeleridir. Bu amaçla bilgisayarlardan faydalanmak ve özellikle tablolama programları ile problemlerin modellenmesi ve çözümünün bulunması esas olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ecevit EYDURAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karmaşık işletme problemi ile karşı karşıya kalan öğrenci, hangi tekniği kullanarak problemi modelleyeceğini öğrenir. | 2 | Bu problemi nasıl çözeceğini belirleyebilir. | 3 | Çözümü bulabilir ve yorumlayabilir. | 4 | Bulunan çözümü karar vermede kullanabilecek yeterlilikte olabilir. | 5 | İleri karar verme tekniklerinin doğru seçimini yapabilir. | 6 | Modelleme konusunda ileri düzeye gelebilir ve karmaşık problemlere uygulamasını yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Üretim, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, planlama, stok yönetimi gibi farklı fonksiyonlara ait problemleri ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki teknikleri kullanarak modellenmesi, çözülebilmesi, ve çözümü yorumlayarak işletmelerin alacakları kararlara yardımcı olunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğrusal Programlama ve Modelleme Mantığı | | | 2 | Ağ modelleri | | | 3 | Hedef Programlama | | | 4 | Tamsayılı Programlama | | | 5 | Doğrusal Olmayan Programlama | | | 6 | Dinamik Programlama | | | 7 | Farklı İşletme Problemleri ile Uygulama | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Deterministik Stok Modelleri | | | 10 | Olasılık | | | 11 | Tahmin Modelleri | | | 12 | Oyun Teorisi/Simülasyon | | | 13 | Markov Zincirleri | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mahmut Tekin (2012), Sayısal Yöntemler.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | 4 | 3 | 3 | | 4 | | 4 | 3 | | | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | | 5 | 3 | 3 | | 4 | | 3 | 3 | | | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | | 5 | 3 | 3 | | 4 | | 3 | 3 | | | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | | 5 | 3 | 3 | | 4 | | 3 | 3 | | | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | | 5 | 3 | 3 | | 4 | | 3 | 3 | | | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | | 5 | 3 | 4 | | 4 | | 3 | 4 | | | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|