Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400108104 | İKTİSADİ BÜYÜME VE PLANLAMA | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İktisadi Büyüme'ye ait temel kavramları ve teorileri öğrenciye aktarmak ve ülkeler arasındaki eşitsizliğin nedenlerini araştırmaktır. Bu bağlamda az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler ele alınarak dünyada oluşan farklılıkları incelemektir. Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya koyup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemini tartışmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem SÖKMEN GÜRÇAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi Büyüme ile ilgili kavramları ve prensipleri benimser ve anlar. | 2 | Ülkeler arasındaki gelişmişlik farklılıklarının nedenlerini anlar | 3 | İktisadi planlama teorisi ve uygulamaları hakkında ve özellikle aşamalı planlama hakkında bilgiye sahip olacaklardır. | 4 | Plan modellerinden aşamalı plan modelini (makro aşama, sektör aşaması,proje aşaması) kavrayacaklardır. | 5 | Politika yapımcılarının kullanabileceği gerçek bir plan ortaya çıkarabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İktisadi Büyüme, büyümenin kaynakları ve büyümenin ölçülmesi kavramları açıklanmakta ve İktisadi Büyüme teorileri incelenmekte ve günümüz dünyasındaki geçerlilikleri tartışılmaktadır. Daha sonra Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya konup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemi tartışılmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar: İktisadi Büyüme'nin Tanımlanması ve Önemi | | | 2 | İktisadi Büyümenin Temel Belirleyicileri | | | 3 | Klasik Büyüme Teorileri Öncesi Büyüme Analizleri (Merkantilizm ve Fizyokratlar) | | | 4 | Klasik Büyüme Teorileri (Adam Smith ve David Ricardo) | | | 5 | Modern Büyüme Teorileri (Harrod-Domar Büyüme Modeli) | | | 6 | Neoklasik Büyüme (Solow Modeli) | | | 7 | İçsel Büyüme Teorileri | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Ulusal Planlama Tanımı ve Dünya'da İlk Planlama Deneyimleri | | | 10 | II. Dünya Savaşı Sonrası Planlama ve Gelişmekte Olan Ülkeler | | | 11 | İktisadi Planlamanın Gerekliliği, Sosyalist Model ve Kurumsal Tercihler | | | 12 | İktisadi Planlamanın Tanımı, Unsurları, Amaç ve Araçları; Planlama Anlayışları ve Plan Çeşitleri | | | 13 | Türkiye'de Ulusal Planlama Ve Erken Planlama Deneyimleri;Türkiye'de Planlı Döneme Geçişte Etkili Olan Unsurlar Ve Planlı Kalkınma Dönemi | | | 14 | Kalkınma Planlamasında Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Planlama Teknikleri: Basit Teknikler ve Formel Modeller | | | 15 | Fİnal Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Adem Üzümcü (2018), İktisadi Büyüme, Beta Basım-İstanbul
Mustafa Ersungur (2018), İktisadi Planlama, İmaj Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|