Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400107104 | BÖLGESEL İKTİSAT | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ekonomik analize mekan boyutunun dahil edilmesiyle, ekonomik olay ve süreçleri reel ekonomik olgular olarak analiz etmek, makro ekonomik gelişme yerine yerelden başlayan ekonomik gelişmenin reel analizlerini açıklayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bölge kavramını ve çeşitlerini, bölgesel farklılıkların nedenlerini açıklayabilme | 2 | Dışsal ekonomileri, bölgesel kalkınma teorilerini, bölgesel kalkınmada altyapı unsurlarını açıklayabilme | 3 | Bölgesel kalkınma ajanslarını ve bölgesel ekonomi politikalarını açıklamak ve sonuçlar çıkartabilme | 4 | Türkiye'de bölgesel kalkınma sorunlarını ve bölgesel kalkınma politikalarını değerlendirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Nokta ekonomisinden mekan ekonomisine geçiş ve Kuruluş yeri teorileri | | | 2 | Bölge Kavramı ve Çeşitleri, Bölgesel Faklılıklarının Nedenleri. Dışsal ekonomiler | | | 3 | Bölgesel kalkınma teorileri | | | 4 | Bölgesel kalkınmada altyapı unsurları | | | 5 | Alt ve üst yapı etkileşimin mekan boyutunda yarattığı etkiler ve süreçler | | | 6 | Ağ ekonomisi ve bilgi toplumunun yeni yapılanış | | | 7 | Ağ ekonomisinde yeni kalkınma yaklaşımları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Bilişim kentleri | | | 11 | Bilişim kentlerinde teknoparklar | | | 12 | Bölgesel kalkınma ajansları | | | 13 | Bölgesel ekonomi politikası | | | 14 | Türkiye'de bölgesel kalkınma sorunları ve bölgesel kalkınma politikaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Chris Freeman, Luc Soete, Yenilik İktisadı, TÜBİTAK
Erkan H., C. Erkan, Ekonomide Sosyal Demokrat Alternatif, Altın Kitaplar, İstanbul, 1989.
Erkan H., R. Tatlıdil, Serbest Bölgelerde Uygulanacak Teşvik Tedbirlerinin Sektörlere Katkıları Yönünden Değerlendirilmesi, TOBB, Ankara, 1990.
Erkan H., vd., Ege Bölgesi Sanayi Sektörünün Yapısı ve Gelişme Potansiyeli, ESİAD, 1994.
Erkan H. v.d., Türkiye İçin Çözümsüzlükten Çıkış Stratejisi: Toplumsal Sorunlara Entegre Sistemler Yaklaşımı, (TOPSES )Cilt 1, EGİAD, İzmir, 1996. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|