Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130701605108TARIMSAL ATIK YÖNETİMİSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kullanılabilir organik atık ve atıksuların toplanması, depolanması, iyileştirilmesi, taşınması ve bunlardan yararlanılmasına yönelik sistemlerin mühendislik analizi ve tasarımı.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Atıkların doğal yapısı ve çevreye olan etkilerini açıklayabilme
2Atık iyileştirmenin fiziksel, kimyasal ve biyolojik esaslarını açıklayabilme
3Atık sistemleri ve teknolojilerini açıklayabilme
4Atık yönetim planları hazırlayabilme
5Atık toplama, işleme, değerlendirme ve kullanım sistemlerini tasarlayabilme
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Atık nedir, Atık yönetiminin amacı ve atık yönetimi genel ilkeleri
2Planlama faktörleri
3Tarımsal atıklar, su, hava ve hayvan kaynakları
4Tarımsal atıklar, su, hava ve hayvan kaynakları
5Tarımsal atıkların sınıflandırılması
6Tarımsal atıkların sınıflandırılması
7Jeolojik faktörler ve taban suyu
8Ders tekrarı ve Ara sınav
9Tarımsal atık yönetim sistemleri için yer seçimi
10Tarımsal atık yönetim sistemleri
11Tarımsal atık yönetim sistemleri bileşenlerinin tasarımı
12 Tarımsal atık yönetim sistemleri bileşenlerinin tasarımı
13Atık kullanımı
14Atık yönetim ekipmanları Yasalar, Yönetmelikler, Politikalar ve Su Kalitesi Kriterleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anonim 1998. Agricultural Waste Management Field Handbook, USDA, USA. www.wcc.nrcs.usda.gov/awm/awmfh.html Vesilind, P.A., Worrel, W., Reinhart, D., 2002. Solid Waste Engineering, Brooks/Cole Thomson Learning, Pacific Grove, CA, USA. Wright, P. 1999. Earthen Manure Storage Design Considerations NRAES-109. Natural Resource, Agriculture and Engineering Service (NRAES). Ithaca, New York. Dougherty, M., L.D. Geohring, P. Wright. 1998. Liquid Manure Application Systems Design Manual, NRAES-89. Natural Resource, Agriculture and Engineering Service (NRAES). Ithaca, New York. Porter, M.J. 1997. Nutrient Management: Crop Production and Water Quality, NRAES-101. Natural Resource, Agriculture and Engineering Service (NRAES). Ithaca, New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11212
Final Sınavı11010
Uygulama/Pratik14228
Proje Tasarımı /Yönetimi11010
Ev Ödevi51890
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1355 22              
ÖÇ222  4               
ÖÇ3331 12              
ÖÇ454                  
ÖÇ5355 55              
ÖÇ6                    
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr